شناسهٔ خبر: 6690769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در قانون امر به معروف چه اماکنی مشمول حریم خصوصی نیست؟

مشاور دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: گروه‌های پژوهشی دانشگاه‌های علوم انسانی می‌توانند موضوع فریضتین را به عنوان موضوع پایان نامه‌های دانشجویان پیشنهاد دهند.

صاحب‌خبر -

مشاور دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: گروه‌های پژوهشی دانشگاه‌های علوم انسانی می‌توانند موضوع فریضتین را به عنوان موضوع پایان نامه‌های دانشجویان پیشنهاد دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی در دومین نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران به تبیین و تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و اظهار کرد: این قانون به اصل هشتم قانون اساسی مربوط می‌شود و بعد از 36 سال این قانون در 24 ماده و 19 تبصره در 23 فروردین ماه 94 تصویب شد و در دوم اردیبهشت ماه سال جاری به تایید شورای نگهبان رسید.

وی با اشاره به ماده 5 قانون امر به معروف و نهی‌ازمنکر مبنی بر اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد مگر در مواردی که قانون مشخص کند، افزود: در تبصره این ماده آمده است: اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست.

مشاور دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان این‌که «در ماده 9 این قانون آمده که اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند» تصریح کرد: ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌شود.

وی با بیان این‌که «آیت‌الله جنتی به انتخاب شورای سیاست‌گذاری به عنوان رئیس ستاد امر به معرف و نهی از منکر انتخاب شد» افزود: این ستاد در کشور 17 و در استان 18 عضو دارد و اشخاص دیگر نمی‌توانند به جای اعضای ستاد در جلسات شرکت کنند.

توانایی اظهار کرد: در ماده 23 این قانون آمده است: علاوه بر استفاده از ردیف بودجه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به دولت اجازه داده می‌شود از بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند.

وی افزود: در رشته علوم انسانی بسیاری از رشته‌ها به صورت بین رشته‌ای به موضوع امر به معروف و نهی از منکر مربوط می‌شود و گروه‌های پژوهشی دانشگاه می‌توانند موضوع فریضتین را به عنوان موضوع پایان نامه‌های دانشجویان پیشنهاد دهند.

انتهای پیام

نظر شما