شناسهٔ خبر: 6550969 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرکرد؛

امدادرسانی به 310 حادثه دیده در آبگرفتگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از امدادرسانی به 310 حادثه دیده بارندگی و سیلاب های اخیر در جاده‌های مواصلاتی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد فروغی گفت: در پی بارش شدید باران عصر روز گذشته و جاری شدن سیل در چهارمحال و بختیاری، امدادگران هلال احمر به 310 آسیب دیده و گرفتار آبگرفتگی در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های بروجن، کیار، کوهرنگ و فارسان امدادرسانی کردند.

وی، با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان، از اعزام 16 اکیپ تخصصی امداد و نجات جاده و سیلاب، 64 نيروي عملياتي و 10 دستگاه آمبولانس به شهرستان‌های مربوطه خبر داد.

فروغی، تخلیه سیلاب از منازل، درمان سرپایی مصدومان و حادثه دیدگان و انتقال به مراکز درمانی و نجات افراد از رودخانه را از مهم‌ترین اقدامات امدادی در این شهرستان‌ها برشمرد.

به گفته وی، 7 نفر از آسیب دیدگان 11 حادثه ناشی از بارندگی های شدید اخیر در این استان، درمان سرپایی و 4 نفر آنان به بیمارستان منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اسکان 29 حادثه دیده و در راه مانده در جاده‌های این استان هم خبر داد و اظهار داشت: اقلام زیستی مورد نیاز از قبیل چادر، موکت، پتو، کشمش و نان بین آنان توزیع شد.

فروغی با اشاره به آسیب دیدگی 5 خانواده عشایری در شهرستان کوهرنگ، از عشایر و مسافران خواست ضمن رعایت نکات ایمنی و پیشگیری، تا پایدار شدن وضعیت جوی و اتمام بارندگی ها، از هر گونه کوچ یا مسافرت غیر ضروری خودداری کنند.

اداره كل مديريت بحران چهارمحال و بختیاری نیز با توجه به پیش بینی ادامه بارش ها در استان، از گردشگران، دامداران، کشاورزان و عشایر خواست ضمن توجه جدی به رعایت نکات ایمنی، از حضور، برپایی چادر، اسکان و چرای دام در کنار رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، ارتفاعات و نقاطی که احتمال جریان سیلاب وجود دارد، خودداری کنند.

نخستین بارندگی تابستانه و کم سابقه چهارمحال و بختیاری در سالجاری که از بعدازظهر دوشنبه این هفته تا شب گذشته ادامه داشت، باعث جاری شدن سیلاب و پس از آن خنکی و لطافت ویژه هوا در مرکز و نقاط مختلف این استان شده است.


انتهای پیام/ی


نظر شما