شناسهٔ خبر: 6559857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خبرداد:

بارش شدید باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد

جوان آنلاين

بارش باران سه شنبه عصر که تا شب نیز ادامه داشت ،باعث تلف شدن تعدادی از دامهای عشایر شد.تعدادی از عشایر از گم شدن دو نفر از عشایر منطقه کوهرنگ بر اثر وقوع سیلاب خبر دادند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت:در پی وقوع سیلاب در عصر سه شنبه ،تعدادی از عشایر منطقه کوهرنگ دچار خسارت شدند .

ستار فرهادی از پیدا شدن دو عشایر گم شده در سیلاب خبر داد و افزود:با تلاش اکیپ های مدیریت بحران استان،دو عشایر گم شده براثر وقوع سیلاب،سه شنبه شب پس یک ساعت جست و جو ، در کوهرنگ پیدا شده و برای م داوا  به بیمارستان منتقل شدند .
به گفته وی،وقوع سیلاب در کوهرنگ ،باعث آسیب دیدن 40تا 50خانوار عشایری شد و بیش از 250راس از دام های عشایر این منطقه از بین رفته است .
وی،در خصوص وقوع سیلاب در شهرکرد نیز گفت:بارش شدید باران در مرکز استان به ویژه در بخش های جنوبی شهرکرد،تنها موجب آبگرفتگی معابر شد .
فرهادی، از آماده باش اکیپ های ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت:هفت اکیپ ستاد مدیریت بحران ،در پی بارش های روز سه شنبه در مناطقی که احتمال وقوع سیلاب وجود داشت،به حالت آماده باش درآمد .
بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر عبور امواج ضعیف از فراز منطقه طی سه روز آینده می باشد، که در این مدت در بعد از ظهرها افزایش ابر و وزش باد و بارش های رگباری و رعد وبرق پیش بینی می شود .
چهارمحال و بختیاری دومین جمعیت عشایری کشور را دارد که در بهار و تابستان در این استان سکونت دارند و در ابتدای مهرماه به سمت خوزستان کوچ می کنند .

نظر شما