شناسهٔ خبر: 6551472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرکرد؛

خسارت 100 میلیارد ریالی باران در چهارمحال و بختیاری/ بیشترین خسارت به عشایر

بارش باران و وقوع سیلاب در 3 روز گذشته، 80 تا 100 میلیارد ریال به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و دامپروری استان چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، مديركل دفتر مديريت بحران استان گفت: براساس برآورد اولیه، بارش باران و وقوع سیلاب در 3 روز گذشته، 80 تا 100 میلیارد ریال به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و دامپروری چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد.

ستار فرهادی با اشاره به ادامه بررسی‌های کارشناسی در این زمینه افزود: بیشترین خسارت بارندگی های سیلابی اخیر، متوجه جامعه عشایری استان شد.

وی، آب گرفتگی معابر شهری و روستایی در شهرستان های شهرکرد و کوهرنگ و منطقه چغاخور بروجن را از دیگر خسارات این بارندگی ها برشمرد.

فرهادی با اشاره به آماده باش و فعالیت اکیپ های امداد و نجات ستاد مدیریت بحران استان بویژه در مناطق سیبلاب خیز، اضافه کرد: در نامه ای به فرمانداران و بخشداران در سراسر استان، هشدارهای لازم نسبت به احتمال وقوع سیلاب داده شد.

مديركل دفتر مديريت بحران استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به پیش بینی ادامه بارش ها در استان، از آماده باش تمامی دستگاه های عضو این ستاد برای مقابله با سیلاب ها و مشکلات احتمالی خبر داد.

وی از گردشگران، دامداران، کشاورزان و عشایر خواست ضمن توجه جدی به رعایت نکات ایمنی، از حضور، برپایی چادر، اسکان و چرای دام در کنار رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، ارتفاعات و نقاطی که احتمال جریان سیلاب وجود دارد، اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هم از ادامه بارش‌ها تا پایان امروز در این استان خبر داد.

مهرداد قطره با بیان اینکه شدت بارش‌های امروز در چهارمحال و بختیاری نسبت به روزهای گذشته کاهش دارد پیش‌بینی کرد: بارش‌های شدید و رگباری باعث آب گرفتگی معابر در برخی مناطق استان بشود.

وی گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی وزش باد شدید و رگبار پراکنده تا پایان امروز به ویژه عصر پدیده غالب در منطقه است که پس از آن و با خروج سامانه بارشی، شاهد آسمان صاف و افزایش دما در استان خواهیم بود.

قطره افزود: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیشترین میزان بارش‌ها از ایستگاه‌های کوهرنگ در منطقه کوه‌ سفید و دشت لاله های واژگون با 40 میلیمتر و شهرکرد با 33 میلیمتر گزارش شده است.

نخستین بارندگی تابستانه و کم سابقه چهارمحال و بختیاری در سالجاری که از بعدازظهر دوشنبه این هفته تا شب گذشته ادامه داشت، باعث جاری شدن سیلاب و پس از آن خنکی و لطافت ویژه هوا در مرکز و نقاط مختلف این استان شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما