شناسهٔ خبر: 25561838 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ائتلاف 14 فوریه بحرین:

آمریکا مادر تروریسم است

ابنا

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه تأکید کرد که آمریکا مادر تروریسم است و دشمن اول ملت های عربی و اسلامی محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور پیامی، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: قدس مساله اصلی و محوری همه مسلمانان و آزادگان جهان باقی خواهد ماند و گام های خائنانه برخی نظام هایی که از ماهیت عربی دور شده اند و گام هایی که برای عادی سازی روبط با رژیم صهیونیستی انجام می دهند، نمی تواند ما را از این مساله بازدارد.

14 فوریه از مشارکت میلیونی مردم فلسطین در تظاهرات بازگشت در روز نکبت تقدیر کرد و افزود: قدس پایتخب ابدی فلسطین باقی می ماند و انتقال سفارت آمریکا به قدس که همزمان با روز نکبت رخ داد یک تجاوز و دشمنی جدید به شمار آمده که بر پرونده جنایت های آمریکا علیه ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان افزوده می شود.

این ائتلاف تصریح کرد: ملت بحرین نیز با قشرهای مختلف ملت فلسطین ابراز همبستگی کرده و اقدام دشمنانه آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس را محکوم می کند.

ائتلاف 14 فوریه اظهار داشت که انتقال سفارت آمریکا به قدس در سالروز نکبت به جهانیان ثابت می کند که آمریکا مادر تروریسم است و دشمن اول ملت های عربی و اسلامی محسوب می شود.

همچنین جمعیت ملی دموکراتیک الوحدوی بحرین پیامی بدین مناسبت صادر کرد و نوشت: ملت بحرین همواره در کنار ملت فلسطین و علیه جنایت های اشغالگران صهیونیستی ایستاده است و هیچگاه از تقدیم حمایت معنوی و مادی به ملت فلسطین کوتاه نمی آید.

این جمعیت ادامه داد: مشارکت هیأت ورزشی بحرین در مسابقات موتورسواری که در سرزمین های اشغالی برگزار شد نیز در چارچوب عادی سازی روابط آل خلیفه با رژیم صهیونیستی است.

در بخش دیگری از این پیام با اشاره به حمایت وزیر خارجه بحرین از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه آمده است: این مواضع و اقدامات به هیچ وجه بیانگر دیدگاه ملت بحرین که یار و یاور مسائل عربی به ویژه مساله فلسطین است، نمی باشد.

این جمعیت بحرینی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از هفتاد سال پیش تاکنون از حمایت کشورهای استعماری غربی خصوصا آمریکا برخوردار بوده و متاسفانه مواضع شرم آور دولت های عربی در قبال حمایت از ملت فلسطین نیز ادامه دارد.

جمعیت ملی دموکراتیک الوحدوی خاطرنشان ساخت: اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس و اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی با هدف پایان مساله فلسطین صورت می گیرد که خطر این موضوع کمتر از معاهده بالفور نیست.

این جمعیت افزود: مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی و عدم کوتاه آمدن از گزینه مقاومت سبب می شود تا شرافت به امت بازگردد. مقاومت جبهه ای است که به وسیله آن در برابر پروژه پایان مساله فلسطین ایستاده ایم.

گفتنی است پانزدهم ماه مه، روز پس از تشکیل دولت صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، به عنوان سالروز بیرون رانده شدن صدها هزار فلسطینی از سرزمین خود، «یوم النكبة» یا «ذكرى النكبة» خوانده می‌شود.

هر ساله در این روز در سراسر کرانه باختری و نوار غزه راهپیمایی‌هایی در اعتراض به اخراج فلسطینیان از سرزمین‌های خود و تاکید بر حق بازگشت آنان انجام می‌شود.

روز دوشنبه (دیروز) همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم ۵۹ نفر را شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر را زخمی کردند.

.............

پایان پیام/ 326

نظر شما