شناسهٔ خبر: 25549913 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ سفارت آمریکا را روی خون بنا کرد!

دسامبر سال گذشته بود که رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یک‌جانبه ضمن به رسمیت شناختن قدس‌اشغالی به پایتختی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد سفارتخانه خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل می‌کند.

صاحب‌خبر -

ترامپ سفارت آمریکا را روی خون بنا کرد!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فلسطینی‌های ساکن غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های ‌اشغالی از همان اولین ساعات روز گذشته همزمان با آغاز مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس به سمت این شهر سرازیر شدند تا علیه این توطئه کثیف صهیونیستی اقدام کنند درگیری‌ها بین ارتش تا دندان مسلح صهیونیست و فلسطینی‌ها «بسیار شدید» عنوان شده است. صهیونیست‌ها وضعیت غزه را به «بمب ساعتی» تشبیه کرده‌اند.

فرمانده منطقه جنوب ارتش رژیم صهیونیستی به سربازانش دستور داده بود تا اجازه ندهند تظاهرکنندگان فلسطینی به مرزهای کرانه باختری و سرزمین‌های ‌اشغالی نفوذ کنند. با این وجود شمار زیادی از جوانان فلسطینی سیم‌های خاردار در مرز غزه با فلسطین ‌اشغالی در منطقه «البریج» را قیچی کردند و به سمت قدس در حال حرکتند. اهالی نوار غزه هم از ساعات اولیه صبح روز دوشنبه به سمت مرزهای شرقی نوار غزه با فلسطین‌اشغالی حرکت کردند تا در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز سالروز‌ اشغال فلسطین «یوم‌النکبه» دست به تظاهرات بزنند. اعتراض‌‌های روز گذشته فلسطین‌ اما رنگ و بوی دیگری داشت. فلسطینی‌ها آمده بودند تا برای حفظ قدس جان بدهند.

بیشتر بخوانید: رد شدن صهیونیست‌ها از خط قرمز جهان اسلام و سکوت معنادار رژیم‌های عربی/ بازی سیاسی آل‌سعود با خون فلسطینی‌ها

جنگ واقعی
8 دستگاه بولدوزر رژیم صهیونیستی نیز در نواحی مرزی مستقر شده بودند تا خاکریز‌هایی برای ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به کرانه باختری احداث کنند. در همین حال برخی از خودروهای حمل آب نیز با سرعت زیاد آب را به داخل کانال‌ها پمپاژ می‌کردند تا فلسطینی‌ها نتوانند به سمت جلو پیشروی کنند. به گفته شاهدان عینی استقرار گسترده نیروهای ارتش در مناطق مرزی غزه و خودروهای نظامی در حالی که پهپادها و کوادکوپترهای صهیونیستی در آسمان به پرواز درآمده بودند صحنه یک جنگ واقعی بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها را تداعی می‌کرد.‌اشغالگران از پهپادها برای شلیک گاز‌اشک‌آور به تظاهرکنندگان در شرق غزه استفاده می‌کردند جوانان فلسطینی اما دو پهپاد اسرائیلی را سرنگون کردند.

به گفته شاهدان عینی یک‌تانک مرکاوا نیز در نزدیکی چادرهای بازگشت در شرق بیت حانون توسط فلسطینی‌ها واژگون شد و پنج نظامی صهیونیست در این حادثه زخمی شدند. در عین حال رژیم صهیونیستی برخی مسیرهای رام‌الله را برای ممانعت از برگزاری تظاهرات میلیونی مسدود کرده است. رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به ادامه تظاهرات میلیونی فلسطینی‌ها نگران است و این احتمال را می‌دهد که فلسطینیان بخواهند با این خیزش‌های مردمی به شهرک‌های مجاور باریکه غزه یورش برده و کنترل آنها را به دست گیرند.

شمار شهدا و مجروحین
نظامیان رژیم صهیونیستی صدها فلسطینی را که تلاش می‌کردند از مرز غزه عبور کنند با بمب‌های گازی هدف قرار دادند. تظاهرکنندگان فلسطینی نیز لاستیک‌های خودروها را آتش زدند تا با گازهای ‌اشک‌آور مقابله کنند. نظامیان صهیونیست در این عملیات به شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند. همچنین در تیراندازی صهیونیست‌ها در شرق خان‌یونس یک شهروند هدف اصابت فشنگ جنگی قرار گرفت که به شهادت رسید و 15 جوان فلسطینی دیگر نیز در مرز غزه هدف گلوله قرار گرفتند که به شهادت رسیدند.

شمار کل شهدای ناآرامی‌های‌ دیروز ۵۲ نفر اعلام شده است. در تیراندازی‌های دیروز ۲۰۰۰ فلسطینی نیز مجروح شدند. یک خبرنگار 26 ساله نیز بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پای چپ مجروح شده است. همچنین درگیری‌های شدیدی هم بین جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در شهرک نقوع در جنوب بیت لحم درگرفت.

برپایی نماز جماعت زیر گلوله باران صهیونیست‌ها
فلسطینی‌ها به رغم گلوله باران و حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست در مرزهای غزه نماز جماعت هم به جا آوردند و این در حالی بود که از هر طرف در محاصره قرار گرفته بودند. شاهدان می‌گویند برگزاری این نماز زیر گلوله باران و گازهای‌اشک‌آور یادآور نماز ظهر روز عاشورای امام حسین(ع) بود.

اعتصاب عمومی
از غزه همچنین خبر رسیده اعتصاب تجاری سراسری غزه را دربرگرفته و تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل هستند. شورای ملی راهپیمایی بازگشت و درهم شکستن محاصره روز شنبه اعلام کرده بود روز دوشنبه روز خیزش ملی خواهد بود و همه ملت‌ فلسطین از جمله در نوار غزه، کرانه باختری، آوارگان داخل و خارج و مناطق ‌اشغالی 1948 مخالفت خود را با انتقال سفارت آمریکا به قدس‌اشغالی و معامله قرن اعلام خواهند کرد. شبکه تلويزيوني الجزيره هم گزارش داده که در هفتادمين سالروز نکبت (تاسيس رژيم نامشروع صهيونيستي) و همزمان با انتقال سفارت آمريکا به قدس ‌اشغالي، فلسطيني‌ها در نوار غزه دست به اعتصاب عمومي زده‌اند. این اعتصاب در پاسخ به دعوت کمیته هماهنگی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره، نوار غزه را فرا گرفته است. در پاسخ به دعوت این کمیته خیابان‌های شهرهای نوار غزه و مناطق آن خالی شد و فروشگاه‌ها و موسسه‌های دولتی و خصوصی درهای خود را بستند.

بمب ساعتی
خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده ارتش با بزرگ‌ترین سناریو از زمان جنگ ۵۱ روزه در غزه در تابستان سال ۲۰۱۴ مواجه شده است. «تسیون نانوس» تحلیلگر صهیونیست نیز گفته، غزه همچون بمبی است که در مقابل ما (صهیونیست‌ها) منفجر خواهد شد.

وی این را هم گفته‌ که، این جشن‌ها (جشن سالگرد ‌اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی) و پدیده‌های شادی که ما در آن به‌سر می‌بریم، هرگز به ما سودی نخواهد رساند، تا زمانی که با غزه به این شکل رفتار می‌کنیم،‌ این منطقه به بمبی در برابر ما تبدیل و منفجر خواهد شد.

گفتنی است که دولت آمریکا در مراسمی نمادین روز گذشته سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کردو به همین منظور هیئتی بلند پایه از آمریکا با حضور شخصیت‌هایی چون استیو منوچن وزیر خزانه‌داری، ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر دختر و داماد ترامپ و نزدیک به 300 نفر از نمایندگان کنگره آمریکا به قدس ‌اشغالی سفر کرده است. دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یک‌جانبه ضمن به رسمیت شناختن قدس‌اشغالی به پایتختی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد سفارتخانه خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل می‌کند.

در ابتدای این مراسم سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی با تشکر از «دونالد ترامپ» در تهدیدی غیرمستقیم علیه ایران، حزب‌الله و محور مقاومت، گفت که دشمنانی که بخواهند موجودیت این رژیم را به خطر بیاندازند، با پاسخ آهنین مواجه خواهند شد. خبرنگار شبکه 10 رژیم صهیونیستی تاکید کرده هیچ سناتور یا نماینده یا مقام آمریکایی از حزب دموکرات در این مراسم شرکت نکردند. گفتنی است از 86 دیپلماتی که به این مراسم دعوت شدند فقط 30 نفر شرکت کردند.

موضع حزب‌الله
حزب‌الله لبنان تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس را «بی‌ارزش» خواند. شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله در کنفرانس علمای مقاومت در حمایت از فلسطین گفت: «اصرار ملت فلسطین به حق بازگشت به سرزمینش، مسئله فسلطین را بار دیگر زنده کرد.»
وی افزود: «ترامپ برخی را با وعده حفظ تاج و تختشان دوشیده است اما نمی‌تواند این قبیل کارها را درخصوص حامیان مقاومت انجام دهد.»

منبع: کیهان

انتهای پیام/

 

نظر شما