شناسهٔ خبر: 25582223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

رئیس جمعیت علمای صور لبنان:

وعده پیروزی الهی به دست مجاهدان فلسطینی محقق می‎شود

ابنا

حجت الاسلام شیخ علی یاسین رئیس جمعیت علمای صور لبنان تأکید کرد که وعده پیروزی الهی به دست مجاهدان فلسطینی محقق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام شیخ علی یاسین رئیس جمعیت علمای صور لبنان به شجاعت و پایداری ملت فلسطین در برابر نیروهای صهیونیستی و سینه سپر کردن در برابر سلاح دشمن درود فرستاد.

وی افزود: متاسفانه دولت های عربی و سایر دولت های جهان در قبال فاجعه ای که اشغالگران صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی که به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می کردند، مرتکب شده اند کاملا سکوت اختیار کرده اند.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه تظاهرات مردم لبنان برای تأکید بر حق آنان در سرزمین اشغال شده است، تصریح کرد: جنایت های رژیم صهیونیستی و سکوت در قبال آن، امتداد طبیعی نکبت فلسطین به شمار می آید که در سال 1948 بر اساس توطئه بین المللی و سکوت برخی اعراب رخ داد.

وی همبستگی خود را با تظاهرکنندگان فلسطینی اعلام کرد و اظهار داشت: پیروزی فلسطین قطعی است زیرا ملتی که مساله خود را فراموش نکند مطمئنا شکست نخواهد خورد.

شیخ علی یاسین ادامه داد: شرایط کنونی با شرایط دوران نکبت فلسطین در سال 1948 تفاوت زیادی دارد خصوصا اینکه محور مقاومت و بازدارندگی به سدی فعال در برابر توطئه های صهیونیستی و آمریکایی مبدل شده است.

رئیس جمعیت علمای صور تأکید کرد که دست فلسطینان صبور و مقاوم را می فشاریم چرا که وعده الهی در زمینه پیروزی به دست فلسطینیان و مجاهدان محقق خواهد شد.

وی در بررسی آخرین تحولات لبنان نیز گفت: فضای آرامی پس از انتخابات پارلمان بر کشور حاکم است و امیدواریم این فضا ادامه داشته باشد.

شیخ علی یاسین افزود: از همه گروه های لبنانی می خواهیم روابط خود را با یکدیگر بر اساس همزیستی مشترک گسترش داده و از لبنان در این شرایط حساسی که منطقه در آن قرار دارد، محافظت کنند.

گفتنی است پانزدهم ماه مه، روز پس از تشکیل دولت صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، به عنوان سالروز بیرون رانده شدن صدها هزار فلسطینی از سرزمین خود، «یوم النكبة» یا «ذكرى النكبة» خوانده می‌شود.

هر ساله در این روز در سراسر کرانه باختری و نوار غزه راهپیمایی‌هایی در اعتراض به اخراج فلسطینیان از سرزمین‌های خود و تاکید بر حق بازگشت آنان انجام می‌شود.

روز دوشنبه همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 61 نفر را شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر را زخمی کردند.

..............
پایان پیام / 326

نظر شما