شناسهٔ خبر: 25579871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سید عمار حکیم کشتار مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد

ابنا

حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق جنایت رژیم صهیونیستی در شهادت ده ها و جراحت هزاران فلسطینی در روز نکبت را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق در پیامی، جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان که به شهادت و جراحت هزاران تن از آنان انجامید را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: تحولات خطرناک در فلسطین اشغالی که به شهادت ده ها و جراحت صدها تن انجامید را با نگرانی پیگیری کرده و این جنایت ها را به شدت محکوم می کنیم.

سید عمار حکیم تأکید کرد که ملت مظلوم فلسطین نسبت به سرزمین و آینده و هویت خود حق دارند.

این روحانی عراقی افزود: جامعه جهانی و سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل و شورای امنیت باید مواضع قاطعی در قبال تجاوزهای انسانی علیه ملت فلسطین و کشتار آنان توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: سازمان های انسانی و حقوقی و فعالان دینی و سیاسی و دانشگاهی جهان و کشورهای عربی و اسلامی باید نقش فعالی در تبیین واقعیت های حوادث خونین ایفا کرده و به محکومیت شدید این جنایت ها بپردازند.

سید عمار حکیم ادامه داد: این سازمان ها همچنین باید به یاری ملت مسلمان فلسطین و مساله عادلانه آنها برسند.

گفتنی است پانزدهم ماه مه، روز پس از تشکیل دولت صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، به عنوان سالروز بیرون رانده شدن صدها هزار فلسطینی از سرزمین خود، «یوم النكبة» یا «ذكرى النكبة» خوانده می‌شود.

هر ساله در این روز در سراسر کرانه باختری و نوار غزه راهپیمایی‌هایی در اعتراض به اخراج فلسطینیان از سرزمین‌های خود و تاکید بر حق بازگشت آنان انجام می‌شود.

روز دوشنبه همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 61 نفر را شهید و بیش از 2700 نفر را زخمی کردند.

..............
پایان پیام / 326

نظر شما