شناسهٔ خبر: 25562237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حماس:

مسئولیت پیامدهای کشتار ملت فلسطین متوجه رژیم صهیونیستی است

ابنا

جنبش مقاومت اسلامی حماس با محکومیت کشتار روز گذشته تظاهرکنندگان فلسطین گفت: مسئولیت پیامدهای کشتار ملت فلسطین متوجه رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ جنبش مقاومت اسلامی حماس، رژیم صهیونیستی را مسئول تبعات کشتار و ترور تظاهرات کنندگان بی پناه شرکت کننده در تظاهرات میلیونی حق بازگشت در شرق نوار غزه دانست.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس طی بیانیه ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که عملیات کشتار و ترور رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات کنندگان فلسطینی بی پناه، جسارتی خطرناک به خون فلسطینیان است که مسئولیت تبعات آن متوجه خود این رژیم است.

وی افزود: این جنایت ها در سایه مواضع و تصمیمات آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و سکوت طرف های منطقه ای و بین المللی صورت می گیرد.

فتحی حماد از رهبران جنبش حماس نیز در جریان تظاهرات میلیون حق بازگشت به مناسبت هفتادمین سالروز فاجعه اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از شهر تل آویو به قدس، تصریح کرد که تصمیم انتقال سفارت بر خلاف خواست و اراده ملت ماست و تظاهرات های میلیونی حق بازگشت تا 2 روز دیگر ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه هم در پی شهادت 59 فلسطینی در تظاهرات روز گذشته بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه، اعلام 3 روز عزای عمومی کرد.

رجب طیب اردوغان در سخنانی در لندن ضمن محکوم کردن شدید کشتار فلسطینیان بی گناه در جریان تظاهرات بازگشت، به منظور ابراز همدردی با ملت فلسطین 3 روز در ترکیه اعلام عزای عمومی کرد.

اردوغان ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از ملت فلسطین، تصریح کرد که روز جمعه در رابطه با این جنایت در شهر استانبول سخنرانی خواهد کرد.

وی اشاره کرد که سازمان همکاری اسلامی نیز اقدام به جمع آوری کمک هایی برای فلسطینیان در ماه مبارک رمضان خواهد کرد.

وزارت امور خارجه مصر نیز اقدام دشمن صهیونیستی به کشتار فلسطینیان شرکت کننده در تظاهرات میلیونی بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی 1948 را به شدت محکوم کرد. 

این وزارتخانه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام مخالفت شدید با توسل ارتش صهیونیستی به خشونت برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینیان، درباره پیامدهای این تجاوزات خطرناک هشدار داد. 

وزارت خارجه مصر در این بیانیه بر حمایت از حقوق حقه ملت فلسطین و در راس آنها حق تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرده است.

گفتنی است پانزدهم ماه مه، روز پس از تشکیل دولت صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، به عنوان سالروز بیرون رانده شدن صدها هزار فلسطینی از سرزمین خود، «یوم النكبة» یا «ذكرى النكبة» خوانده می‌شود.

هر ساله در این روز در سراسر کرانه باختری و نوار غزه راهپیمایی‌هایی در اعتراض به اخراج فلسطینیان از سرزمین‌های خود و تاکید بر حق بازگشت آنان انجام می‌شود.

روز دوشنبه (دیروز) همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم ۵۹ نفر را شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر را زخمی کردند.

..............
پایان پیام / 326

نظر شما