شناسهٔ خبر: 25582818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

انقلابیان بحرینی:

مواضع خائنانه وزیر خارجه بحرین هیچ ارتباطی به ملت ندارد

ابنا

گروه های انقلابی بحرین با صدور پیامی مشترک، کشتار مردم فلسطین در سالروز نکبت به دست نیروهای رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ گروه های انقلابی بحرین با صدور پیامی مشترک، کشتار مردم فلسطین در سالروز نکبت به دست نیروهای رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

این پیام توسط ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه، جریان العمل اسلامی، جنبش حق و جریان الوفاء اسلامی صار شده است.

در این پیام آمده است: ملت بحرین باید از همه امکانات موجود برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین استفاده کنند و بر این اساس خود را برای برگزاری باشکوه و استثنایی روز جهانی قدس آماده سازند.

گروه های انقلابی بحرینی افزودند: برگزاری باشکوه تظاهرات روز قدس پاسخی روشن برای تبیین ماهیت ملت بحرین در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین تا آزادی کامل خاک فلسطین از شر اشغالگران به شمار می آید.

این گروه ها تصریح کردند: ملت فلسطین در حالی در هفتادمین سالروز نکبت ایستاده است که در شرایط استثنایی قرار دارد و آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس، دشمنی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده و یک تجاوز آشکار و حمایت ظالمانه از رژیم صهیونیستی غاصب را به ثبت رساند.

انقلابیان بحرینی اظهار داشتند: این جنایت ها در پرتو خیانت های دولت های عربی و عادی سازی بی سابقه روابط توسط برخی حکومت های عربی صورت می گیرد. در این شرایط شاهد سخنان وزیر خارجه بحرین در حمایت از رژیم صهیونیستی هستیم که البته مواضع و خیانت های وی به هیچ وجه ارتباطی با ملت بحرین ندارد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: با وجود وحشی گری که نیروهای اشغالگر صهیونیستی در برابر ده ها هزار تظاهرکننده به نمایش گذاشتند ایستادگی و پایداری فلسطینیان به عنوان نماد مرحله جدید مقاومت قلمداد شده و همه تلاش ها برای پایان مساله فلسطین را ناکام می سازد و خائنان توطئه گر علیه قدس و مسجد الاقصی نیز رسوا می شوند.

گفتنی است پانزدهم ماه مه، روز پس از تشکیل دولت صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، به عنوان سالروز بیرون رانده شدن صدها هزار فلسطینی از سرزمین خود، «یوم النكبة» یا «ذكرى النكبة» خوانده می‌شود.

هر ساله در این روز در سراسر کرانه باختری و نوار غزه راهپیمایی‌هایی در اعتراض به اخراج فلسطینیان از سرزمین‌های خود و تاکید بر حق بازگشت آنان انجام می‌شود.

روز دوشنبه همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم 61 نفر را شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر را زخمی کردند.

..............
پایان پیام / 326

نظر شما