شناسهٔ خبر: 25556327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

الوحدوی بحرین:

مقاومت راهکار خروج امت اسلامی از انفعال است

جمعیت الوحدی بحرین با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مقاومت در برابر اسرائیل را راهکار خروج امت اسلامی از موضع انفعال برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت دموکرات الوحدوی بحرین با صدور بیانیه به مناسبت هفتادمین سالروز نکبت از همراهی مادی و معنوی این جمعیت در کنار ملت فلسطین در مقابله با جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی در تمامی مراحل مبارزه علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

جمعیت الوحدی در این بیانیه با اشاره به لزوم تمایز میان موضع حکومتی و نظرات مردم در مسائل منطقه‌ای به ویژه مسأله فلسطین تاکید کرد: اسرائیل بیش از هفتاد سال از حمایت کشورهای استعماری غربی و در رأس آن آمریکا برخوردار بوده و موضع رسمی عربی تفاوتی با انواع حمایت‌های انجام شده از این رژیم ندارد.

الوحدوی خاطر نشان کرد: اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت به آنجا در راستای جامه عمل پوشاندن به تصمیمات شوم گذشته، تلاشی است برای پایان دادن به مسأله فلسطین که خطر این موضوع از معاهده بالفور که به موجب آن سرزمین‌های عربی به اسرائیل بخشیده شد تا رژیم جعلی خود را در آنجا بنا کند، کمتر نیست.

در بخشی از این بیانیه با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و سران کشورهای عربی در برابر این تصمیم تصریح شده است: موضع سازمان‌های عربی در برابر تصمیم ترامپ بسیار کمتر از سطح مورد انتظار و استمرار مسیر ذلّت است اما همچنان بر نقش ملت‌های عربی در محکومیت طرح‌های سازشگرانه تاکید می‌کنیم.

جمعیت الوحدی با تشریح حوادث منطقه‌ای و اختلافات میان کشورهای اسلامی ادامه داد: تفرقه و چند دستگی امت اسلامی به سود جهان اسلام و به ویژه مساله فلسطین نیست زیرا خاورمیانه را به منطقه تحت نفوذ غرب و بازار فروش سلاح از طریق سیاست «اختلاف بینداز و حکومت کن» تبدیل میکند.

این جمعیت در پایان تمسّک به سلاح مقاومت را راهکار بازگشت کرامت و عزّت به امت اسلامی دانسته و اظهار داشت: وحدت فلسطین با آشتی واقعی و فعال میان ساکنان کرانه باختری و نوار غزه با راه اندازی انتفاضه‌ای کامل امکان پذیر است. مقاومت تنها راهکار خروج امت اسلامی از انفعال است./981/ب902/ف

نظر شما