شناسهٔ خبر: 22871310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هنیه: ملت فلسطین هرگز اجازه عملی شدن تصمیم آمریکا درباره قدس را نمی‌دهند

R36348/P36446/S8,90,1115/CT10

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز اجازه عملی شدن تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را نمی‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که اقدام دولت آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت خود به این شهر، به منزله پشت سر گذاشتن همه خطوط قرمزها است.

هنیه در پیامی خطاب به رهبران کشورها و سازمان‌های عربی و اسلامی تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز اجازه اجرایی شدن چنین توطئه‌ای را نمی‌دهند و همه گزینه‌های ملت فلسطین برای دفاع از سرزمین و مقدساتش، محفوظ خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس و به‌رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، نقض آشکار همه منشورها و قررادادهای بین‌المللی است که احساسات امت عربی و اسلامی را تحریک می‌کند و به منزله آغاز برافروخته شدن شعله‌های خشم در برابر اشغالگر است.

هنیه گفت: انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس، رویکردی خطرناک است که پوشش لازم برای اجرای طرح‌های جنایتکارانه در راستای یهودی‌سازی این شهر را برای دولت افراطی نتانیاهو فراهم می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از این پیام از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست که علیه مواضع دولت آمریکا، در یک صف قرار بگیرند.

هنیه روز سه‌شنبه تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان درباره موضوع تصمیم احتمالی ترامپ درباره قدس، گفت‌وگو کرد. عباس به وی وعده داد که در صورت به‌رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد کرد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ  تلفنی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را از تصمیم خود برای انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس مطلع کرده است.

 محمود عباس در این گفت‌وگوی تلفنی به ترامپ درباره پیامدهای خطرناک انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس هشدار داد.

عباس خطاب به ترامپ گفت: مطابق قطعنامه‌های بین‌المللی هیچ دولت فلسطینی بدون اینکه قدس شرقی پایتخت آن باشد، تشکیل نخواهد شد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام خواهد کرد. این در شرایطی است که جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ بعدا گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکرده است.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

انتهای پیام/

نظر شما