شناسهٔ خبر: 22867874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

درخواست اتحادیه عرب از آمریکا

شورای اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه در نشست فوق‌العاده خود از آمریکا و همه کشورها خواست که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به‌رسمیت نشناسند و یا هیئت‌های دیپلماتیک خود را به این شهر منتقل نکنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه عرب تاکید کرد که به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تجاوزی آشکار به امت عربی و حقوق ملت فلسطین محسوب می‌شود.
به گزارش المنار، شورای اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه در نشست فوق‌العاده خود از آمریکا و همه کشورها خواست که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به‌رسمیت نشناسند و یا هیئت‌های دیپلماتیک خود را به این شهر منتقل نکنند.
اتحادیه عرب تاکید کرد که به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تجاوزی آشکار به امت عربی و حقوق ملت فلسطین محسوب می‌شود.
اتحادیه عرب همچنین به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را تجاوزی خطرناک به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه دانست.
یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام خواهد کرد. این در شرایطی است که جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ بعدا گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکرده است.
ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.
این در حالی است که نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری فرانس پرس هشدار داد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، به معنی نابودی مذاکرات سازش خواهد بود. وی تصریح کرد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یا انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس خطرات زیادی برای آینده مذاکرات سازش دارد و موجب بی‌ثباتی و ناامنی منطقه خواهد شد.
از سوی دیگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بر سر ضرورت برگزاری تظاهرات سراسری شهروندان فلسطینی در روز چهارشنبه آینده برای اعلام خشم و مخالفت خود با تصمیم احتمالی آمریکا در خصوص به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به توافق رسیدند.

نظر شما