شناسهٔ خبر: 22868090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در مخالفت با تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس

فراخوان گروه‌های فلسطینی برای برگزاری تظاهرات خشم

R36348/P36447/S8,90,92,1115/CT10

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین خواستار برگزاری تظاهرات خشم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین از سازماندهی تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های خشم در تمام مناطق فلسطین برای اعلام مخالفت با تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت خود به قدس یا به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل خبر دادند.

این گروه‌ها امروز سه‌شنبه بعد از نشست اضطراری خود که به‌منظور بررسی مواضع خصمانه آمریکا علیه ملت فلسطین و احتمال انتقال سفارت آمریکا به قدس یا به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، برگزار شد، در بیانیه‌ای اقدامات آمریکا علیه قدس را، محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است که انتقال سفارت آمریکا به قدس، زمینه را برای آغاز مبارزه سیاسی و میدانی در تمام سطوح فراهم می‌کند، زیرا قدس خط قرمز همه ملت‌های عربی و اسلامی است.

گروه‌های فلسطینی، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه آینده را روزهای خشم در سراسر فلسطین اعلام کردند.

گروه‌های ملی فلسطین همچنین از سازماندهی یک راهپیمایی مرکزی که روز پنجشنبه در شهر رام‌الله در کرانه باختری برگزار می‌شود، خبر دادند.

در این بیانیه از همه گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در داخل و خارج خواستند که به منظور مخالفت با تلاش دولت آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس یا به‌رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام خواهد کرد. این در شرایطی است که جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ بعدا گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکرده است.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

انتهای پیام/

نظر شما