شناسهٔ خبر: 22868153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ترامپ تصمیم خود برای انتقال سفارت به قدس را به اطلاع محمود عباس رساند ترامپ تصمیم خود برای انتقال سفارت به قدس را به اطلاع محمود عباس رساند

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رئیس‌جمهور آمریکا درباره پیامدهای خطرناک انتقال سفارت آمریکا به قدس هشدار داد.

به گزارش المیادین، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از تماس تلفنی محمود عباس رئیس این تشکیلات و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، محمود عباس در این گفت‌وگوی تلفنی به ترامپ درباره پیامدهای خطرناک انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس هشدار داد.

عباس خطاب به ترامپ گفت: مطابق قطعنامه‌های بین‌المللی هیچ دولت فلسطینی بدون اینکه قدس شرقی پایتخت آن باشد، تشکیل نخواهد شد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که ترامپ تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را به اطلاع محمود عباس رسانده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام خواهد کرد. این در شرایطی است که جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ بعدا گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکرده است.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

این در حالی است که نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری فرانس پرس هشدار داد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، به معنی نابودی مذاکرات سازش خواهد بود. وی تصریح کرد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یا انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس خطرات زیادی برای آینده مذاکرات سازش دارد و موجب بی‌ثباتی و ناامنی منطقه خواهد شد.

منبع: تسنیم
منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما