شناسهٔ خبر: 22867649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

گفت وگوی تلفنی ترامپ و محمود عباس

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، وی را در جریان تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت رژیم صهیونیستی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، یک مقام نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطین که خواست نامش فاش نشود،ضمن اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری فرانسه، از بیان جزئیات این گفت وگوی تلفنی خودداری کرد و فقط گفت که در این تماس تلفنی، ترامپ، محمود عباس را در جریان جزئیات تصمیم خود برای انتقال سفارت اسرائیل از تل آویو به اورشلیم قرار داده است. 
به گزارش نامه نیوز، بر اساس این گزارش، در حالی که انتظار می رفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) تصمیم خود را درباره انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس اعلام کند، کاخ سفید اعلام کرد که این تصمیم گیری به زمان دیگری موکول شده است.
با وجود آنکه براساس قانون مصوب کنگره آمریکا در سال 1995 دولت این کشور موظف است که نسبت به انتقال سفارتخانه خود به قدس اقدام کند، تاکنون همه رئیسان جمهوری این کشور این قانون را تعلیق کرده اند.
ترامپ نیز تاکنون دو بار این قانون را به دلیل آنچه احتمال تاثیر منفی بر روند گفت و گوهای سازش میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده، تعلیق کرده است.
'جرد کوشنر' مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفت که رئیس جمهوری هنوز درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصمیمی نگرفته است. وی با این حال تاکید کرد که این مساله همچنان در دست بررسی است.
'صائب عریقات' دبیر کمیته اجرایی 'سازمان آزادی بخش فلسطین' همچنین هشدار داده است که اعتراف آمریکا به پایتخت بودن قدس برای اسرائیل یک آشوب بین المللی خطرناک ایجاد خواهد کرد.
همچنین کاخ سفید اعلام کرد ترامپ تا ساعاتی دیگر دراین رابطه با نخست وزیر رژیم اشغالگر نیز گفت و گوی تلفنی خواهد داشت. 
فلسطینی ها در هفته ای که گذشت همواره تاکید کرده اند که انتقال سفارتخانه آمریکا ازتل آویو به بیت المقدس غیر قابل پذیرش است.

نظر شما