شناسهٔ خبر: 21532150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

700 هزار دانش آموز استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان گفت:700 هزار دانش آموز استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان سيستان و بلوچستان، علیرضا نخعی در مراسم محوری نواخته شدن زنگ مهرومقاومت در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان گفت: افزون بر 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه امروز همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی 96-97 را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: 26 هزار کلاس درس پذیرای افزون بر 700 هزار دانش آموز استان شدند.

وي ادامه داد: از امروز هفت میلیون جلد کتاب درسی با اعتبار 220 میلیارد ریال میان دانش آموزان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان توزیع می شود.

نخعي افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص و عنایت دولت تنها استانی در کشور است که دانش آموزان آن هنوز از کتاب رایگان بهره مند می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان بیان داشت: هم اینک پوشش تحصیلی این اداره کل در تمامی مقاطع به حدود 88 درصد رسیده و این روند رشد همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است.

نخعی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در کشور هنوز به 100 درصد نرسیده است اظهار داشت: مسئولان آموزشی استان در تلاش هستند تا پوشش تحصیلی و شاخص های آموزشی را در استان ارتقا دهند.

وی بیان کرد: با تلاش های دولت تدبیر و امید از مجموع 147 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان بیش از 78 هزار نفر آنان در قالب طرح عدالت آموزشی جذب مدارس شده اند.

نخعی با اشاره به اهمیت سرانه آموزشی گفت: حدود 22 میلیارد ریال (2 میلیارد و 200 میلیون تومان) سرانه برای مدارس استان واریز شده است که سهم هر دانش آموز 40 هزار ریال خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال 700 هزاردانش آموزدر  27هزار کلاس درس و6هزارو 800مدرسه حضورخواهند داشت که این آمار  70هزار نفر بیش از آمار سال گذشته است .

نظر شما