شناسهٔ خبر: 21527466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز سال تحصیلی دانش آموزان سیستان وبلوچستان در شش هزارو 800 مدرسه

700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، زنگ  مهر و مقاومت  به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان به صدا در آمد.


مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: با آغاز سال تحصلی جدید 26 هزار کلاس درس پذیرای افزون بر 700 هزار دانش آموز این استان شدند.


علیرضا نخعی ادامه داد: از امروز هفت میلیون جلد کتاب درسی با اعتبار 220 میلیارد ریال میان دانش آموزان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان توزیع می شود.


وی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص و عنایت دولت تنها استانی در کشور است که دانش آموزان آن هنوز از کتاب رایگان بهره مند می شوند.


مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک پوشش تحصیلی این اداره کل در تمامی مقاطع به حدود 88 درصد رسیده و این روند رشد همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است.


نخعی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در کشور هنوز به 100 درصد نرسیده است اظهار داشت: مسئولان آموزشی سیستان و بلوچستان در تلاش هستند تا پوشش تحصیلی و شاخص های آموزشی را در این استان ارتقا دهند.


وی بیان کرد: با تلاش های دولت تدبیر و امید از مجموع 147 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان بیش از 78 هزار نفر آنان در قالب طرح عدالت آموزشی جذب مدارس شده اند.

انتهای پیام/گ

آغاز سال تحصیلی در سیستان وبلوچستان

نظر شما