شناسهٔ خبر: 21536242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر: یک و نیم میلیون نفر از آمار بی سوادی کشور کم شده است

زاهدان - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: یک و نیم میلیون نفر از آمار بی سوادی کشور با تلاش های دولت تدبیر و امید در سالهای 91 تا 95 کاسته شده است.

صاحب‌خبر -

علی باقرزاده روز شنبه در حاشیه آیین زنگ «مهر و مقاومت» به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس سیستان و بلوچستان در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کاهش آمار بی سوادی از نظر کمی 13 برابر سالهای 86 تا 90 است.
وی بیان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95، نرخ باسوادی کشور 2.85 درصد رشد کرده که حدود 14 برابر نسبت به سالهای 86 تا 90 است.
وی افزود: همچنین شاخص کاهش بی سوادی در سیستان و بلوچستان تقریبا 2 برابر میانگین کشوری است.
وی تصریح کرد: چهار و نیم درصد نرخ با سوادی در گروه سنی بالای 6 سال در سیستان و بلوچستان افزایش یافته است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بیش از 100 هزار نفر از سال 91 تا 95 از آمار بی سوادی در سیستان و بلوچستان کم شده است.
باقرزاده اظهار داشت: ماموریت ما در سازمان نهضت سواد آموزی در گروه سنی بالای 10 سال است.
وی بیان کرد: طرحی برای آموزش گروه سنی 10 تا 19 سال، معلولان و افراد دارای شرایط خاص در سازمان نهضت سواد آموزی وجود دارد که هم اینک در حال اجراست.
وی ادامه داد: حدود هشت هزار نفر معلول، نابینا و ناشنوا در 2 سال اخیر در کشور با روش های خاص آموزش دیده اند و این روند همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: سرانه آموزشی این افراد تقریبا 30 درصد بالاتر از بقیه افراد است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش گسترده ای در آموزش و پرورش در حال انجام است تا کودکان لازم التعلیم به موقع سر کلاس درس حاضر شوند.
باقرزاده اظهار داشت: آموزش، کتاب و نوشت افزار کسانی که در برنامه های سواد آموزی سازمان نهضت سواد آموزی شرکت کنند رایگان است.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان کتاب به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان این استان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا زنگ «مهر و مقاومت» به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار و شماری از مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان به صدا در آمد.
افزون بر 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه امروز /شنبه/ همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی 96-97 را آغاز کردند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*

نظر شما