شناسهٔ خبر: 21660135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نام نویسی حدود 12 هزار فاقد شناسنامه در مدارس سیستان و بلوچستان

علیرضا نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود این آمار تا 15 هزار دانش آموز نیز افزایش یابد.وی ادامه داد: آمار دانش آموزان

صاحب‌خبر - علیرضا نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود این آمار تا 15 هزار دانش آموز نیز افزایش یابد.
وی ادامه داد: آمار دانش آموزان فاقد شناسنامه سیستان و بلوچستان امسال نسبت به 9 هزار نفر پارسال رشد قابل توجهی داشته است.
وی بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه مشغول تحصیل شدند.
وی ادامه داد: همچنین هفت میلیون جلد کتاب درسی با اعتبار 220 میلیارد ریال میان دانش آموزان سیستان و بلوچستان به طور رایگان توزیع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان به دلیل شرایط خاص و عنایت دولت تنها استانی در کشور است که دانش آموزان آن هنوز از کتاب رایگان بهره مند می شوند.
نخعی اظهار داشت: هم اینک پوشش تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در تمامی مقاطع به حدود 88 درصد رسیده و این روند رشد همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است.
وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: توسعه مدارس خلاق و کار آفرین شعار امسال اداره کل آموزش و پرورش این استان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش از راه دور برای فراگیرانی که امکان حضور در مراکز آموزشی را ندارند گفت: هم اینک 200 مرکز از راه دور در سیستان و بلوچستان ثبت و مجوز فعالیت گرفته اند.
به گزارش ایرنا افزون بر 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی 96-97 را آغاز کردند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
انتهای پیام

نظر شما