شناسهٔ خبر: 66616072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصمیمات شورای شهر در حوزه حمل‌ ونقل انقلابی بوده است/ بررسی لایحه بهای خدمات بهشت زهرا (س)

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای ششم به دنبال خدمت به مردم است، گفت: از روز اول تلاش ما براین بوده که همه توان خود را بگذاریم تا مشکلات شهر را به آن اندازه که امکان دارد و فرصت‌ها و منابع به ما اجازه می‌دهد، حل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا از شورای شهر، محمد آخوندی روز یکشنبه در دویست‌وسی‌پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود ضمن تسلیت فوت یکی از اصحاب رسانه ملی و بیان اینکه وظیفه و نیت قلبی شورا خدمت به مردم است، اظهار کرد: حتما قصور و تقصیر در انجام وظایف داریم و حتما می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم اما واقعا تلاش ما بر این بوده است.

وی افزود: مشکلات شهر حل شود، نمونه‌اش در حوزه حمل و نقل است که شورای شهر سه سال پی‌درپی وقت گذاشته و تصمیم های انقلابی گرفته است و بودجه مناسبی را در این حوزه مصوب کردند در کنار آن شهرداری نیز تلاش می‌کند که آن برنامه های مصوب شده در شورا را اجرا کند، این یک نمونه از تلاش شورای شهر تلاش کرده است.

آخوندی ادامه داد: ما بنای کار کردن داریم و تلاش برای حل مشکلات می‌کنیم، اگر مردم پیام‌های دیگری گاهی دریافت می کنند، باید بدانند که پیام‌ کلی شورا نیست چرا که ما دنبال اختلاف و حاشیه نیستیم اما این اتفاقات اخیر نیز طبیعت کار شورایی است و توصیه رییس شورای شهر در هفته گذشته هم باید مورد توجه همه ما برای ادامه مسیر باشد، تا در سال پایانی به نحو مطلوب خدمت به مردم را دنبال کنیم تا در پایان دوره شرمنده مردم، خدا و رهبری عزیز نباشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اظهار کرد: اگر اتفاقاتی می‌افتد و اشتباهی کردیم توجیح نکنیم، اشتباهات را قبوا کنیم، عده‌ای که در شورای شهر حرف‌هایی را زدند، چند موضع گرفتند و باید بگویم که بهتر است بیشتر از این مسایل را باز نکنیم تا مردم دلسرد و مایوس نشوند، بنده این قول را به سهم خودم به مردم می‌دهم تا روز آخر به وظایفمان عمل خواهیم کرد.

وی خطاب به پرسنل شهرداری گفت: شهرداری تهران پرسنلی دارد که کاری نیست از دست این افراد برنیاید، حتی وقتی مدیرانی را از بیرون شهرداری در شهرداری منصوب کردند، تذکرات لازم را به شهرداری دادم.

به گفته وی، گاهی از عضو شورای شهر حرف‌هایی را می‌شنوند که هیچ‌کاری در شهرداری انجام نشده است، بنابراین لازم است به پرسنل شهرداری بگویم نگران نباشند و این حرف‌ها تاثیری در کارهایشان نداشته باشد.

اخوندی افزود: بارها پرسنل گفتند که در حوزه‌ای ما وقت گذاشتیم، برنامه ریزی کردیم و خارج از وقت اداری آن سیاستی که شورای شهر مصوب کرده را تلاش کردیم که سریعتر اجرا کنیم، اما چرا شما میکروفن روشن می‌کنید و می‌گویید هیچ کاری انجام نشده است؟

وی تاکید کرد: به سهم خود از پرسنل شهرداری عذرخواهی می‌کنم و باید بگویم که نگران نباشند و این صحبت‌ها در اراده شما تاثیری نداشته باشد چرا که این نظر کلیت شورای شهر نیست امیدوارم در سال پایانی شورای شهر و شهرداری خدمات بیشتر به مردم تهران ارائه دهد.

اجرا برنامه‌های فرهنگی در شهر تهران به مناسبت دهه کرامت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه برنامه های باشکوهی در تهران به مناسبت دهه کرامت آغاز شده است، گفت: به عنوان ناظر از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در جلسات مرتبط در معاونت فرهنگی و اجتماعی حضور داشتم و برنامه‌های خوبی از سوی بخش های مختلف از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان فرهنگی و هنری و سازمان زیباسازی در این خصوص پیش بینی شده است.

علیرضا نادعلی با اعلام اینکه در اراضی عباس آباد پرچم دهه کرامت برافراشته شد، اظهار کرد: از همکاران در شهرداری تهران و هزاران خادم رضوی که در این برنامه حضور داشتند، تقدیر می‌کنیم.

ضرورت تدوین دستورالعمل جامع برای مناسب‌سازی معابر

رییس کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: شهرداری تهران دستورالعمل جامعی برای مناسب‌سازی معابر فراهم کند و این دستورالعمل در تمام موارد شهرسازی و عمرانی لحاظ شود.

زهرا شمس احسان در خصوص دستورالعمل یکپارچه سازی فضای کالبدی شهر برای تردد افراد دارای معلولیت، افزود: هنوز زمینه تردد افراد دارای معلولیت در ایستگاه‌ها، فضاهای عمومی و سیستم حمل و نقل عمومی فراهم نشده است و فضاهای سبز و دیگر اماکن فضای مناسب را برای تردد این افراد ندارند.

وی ادامه داد: شاهد رویکردهای سلیقه ای توسط پیمانکاران در ایجاد این دسترسی‌ها هستیم و ضرورت دارد شهرداری تهران دستورالعمل جامع را برای مناسب سازی معابر فراهم کند و این دستورالعمل باید تمام موارد شهرسازی و عمرانی را در خود داشته باشد و نظارت بر اجرای آن نیز باید صورت بگیرد.

شمس احسان با بیان اینکه انتظار می‌رود شهرداری گزارش مستند از آخرین اقدامات ارائه دهد، یادآور شد: همچنین شهرداری باید نسبت به صدور دستورالعمل مناسب سازی اقدام لازم را انجام دهد.

لایحه تعیین بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) مورد بررسی قرار گرفت

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در جریان بررسی لایحه تعیین بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه میزان افزایش پیشنهادی سازمان ۴۵ درصد و در برخی موارد بیشتر بود که ما در کمیسیون نپذیرفتیم، اظهار کرد: پیشنهاد ما افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات بود که البته این غیر از اقدامات اختیاری است که پیمانکاران ارائه می دهند و با ۴۵ درصد افزایش روبه رو است.

مهدی پیرهادی با بیان اینکه نرخ انتقال متوفیان از مراکز درمانی به بهشت زهرا (س) با وجود افزایش تورم و هزینه‌های استهلاک خودروها، ۲۶ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: هزینه‌های تمام شده بیش از این بود که آن را کاهش دادیم. نرخ انتقال از پزشکی قانونی به آرامستان ها نیز ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اعلام اینکه خدمات نصب سنگ دائم به صورتی است که می‌توان از بهشت زهرا (س) و یا از فضایی دیگر تهیه شود، ادامه داد: خدمات نصب سنگ و برگزاری مراسم نیز در جداول لحاظ شده که اختیاری است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: هزینه روز دفن؛ به عبارتی دفن متوفی در روزی که جان خود را از دست می‌دهد، رایگان است و می‌تواند دو طبقه دیگر را رزرو نکند بنابراین هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

مهدی چمران نیز با بیان اینکه تلاش بر این بود میزان افزایش بیش از ۳۸ درصد نباشد، گفت: قبر رایگان وجود دارد و اگر خواستند طبقات دیگر را خریداری کنند هزینه آن را می‌پردازند و در غیر این صورت هزینه‌ای بابت قبر پرداخت نخواهند کرد؛ البته هزینه‌هایی در دیگر بخش‌ها همچون انتقال با آمبولانس وجود دارد.

نظر شما