شناسهٔ خبر: 1889869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیش بینی حضور بیش از 40 هزار نفر در مسابقات قرآنی «مدهامتان»

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد گفت: پیش بینی می کنیم امسال بیش از 40 هزار نفر از اعضای کانون های مساجد در مسابقات قرآنی «مدهامتان» شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از شیراز، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های مساجد استان فارس ، مجتبی میرزایی نسب، امروز (2آبان) در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» که در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه هفت جشنواره در زیر مجموعه جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد برگزار می شود، گفت: هرکدام از این جشنواره ها یک نام مختصر دارد که به طور مثال جشنواره هنرهای تجسمی به نام «ترنج» نامگذاری شده است و این عناوین به این خاطر است که در اذهان شرکت کنندگان در جشنواره ها باقی بماند.

این مقام مسئول تاکید کرد: «مدهامّتان» آیه شریفه 64 سوره مبارکه الرحمن و به عنوان کوتاه ترین آیه مفهومی قرآنت کریم است که برای جشنواره قرآنی جوانان مساجد انتخاب شده است در سوره الرحمن توصیفات بهشت مطرح شده است که این آیه شریفه به معنای درختان سرسبزی که سبزی آنها به سیاهی گراییده است را بیان می کند.

وی با اشاره به اینکه نهمین سالی است که جشنواره قرآنی «مدهامتان» در 2 مرحله استانی و کشوری برگزار می شود، افزود: مرحله استانی در هفت رشته و مرحله کشوری در پنج رشته قرآئت، حفظ، ترتیل، اذان و تفسیر برگزار می شود.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که تا امروز مرحله کشوری تنها با حضور برادران بوده است، اظهار داشت: مرحله استانی در 2 بخش برادران و خواهران اجرایی می شود که البته الزامی برای برگزاری مسابقات بخش خواهران وجود ندارد و برخی از استان ها به صورت اختیاری این کار را انجام می دهند و پیش بینی می شود امسال بیش از 40 هزار نفر از اعضای کانون های مساجد در این مسابقات قرآنی شرکت کنند.

وی با یادآوری این مطلب که این جشنواره جایگاه خود را در میان اعضای کانون های پیدا کرده و همچنین فضای رقابتی خوبی را ایجاد می کند، افزود: از دوره گذشته با اوقاف هماهنگ کردیم که نفرات اول تا سوم، این جشنواره به مسابقات اوقاف اعزام و هر سال باید این جلسات هماهنگی صورت گیرد تا افراد برگزیده جشنواره به مسابقات اوقاف اعزام شوند.

میرزایی نسب با اشاره به اینکه مرحله استانی این مسابقات تا روز گذشته در هشت استان برگزار شده بود و امروز در استان های یزد، فارس و هرمزگان به صورت همزمان برگزار شد، اظهار داشت: تمامی استان ها باید تا پایان 30 آبان ماه مسابقات را برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه میزبانی مرحله استانی در فارس به خوبی برنامه ریزی شده است، افزود: برگزاری بخش خواهران و نوجوانان توسط این استان به خوبی برگزار شده بود.

نظر شما