شناسهٔ خبر: 1894810 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نفرات برترجشنواره قرآنی مدها متان در خمین معرفی شدند

خبرگزاری شبستان: نفرات برتر نهمین دوره جشنواره قرآنی مدها متان در دو بخش خواهران و برادران در خمین معرفی شدند. ‌

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی شامگاه گذشته(2آبان) در مراسم اختتامیه  جشنواره قرآنی مدهامتان شهرستان خمین گفت: به برکت انقلاب اسلامی دوباره قرآن به جامعه بازگردانده شد به طوری که به زندگی مردم ورود پیدا کرد. ‌

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری با بیان اینکه برگزاری مسابقات و محافل قرآنی سبب گسترش معنویت در بین افراد جامعه است، افزود:‌ مردم برای حضور در محافل قرآن شور و شوق زیادی نشان می‌دهند.

وی به آموزش و فراگیری آموزه های قرآنی به ویژه بین مادران تاکید کرد و گفت: اگر مادری دارای فعالیت‌های قرآنی باشد، در این صورت فرزندان قرآنی را هم تربیت خواهد کرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد:‌ هر چقدر افراد به آموزه‌های قرآنی عمل کنند و در راستای دین خداوند قدم بردارند، خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.

نهمین دوره مسابقات قرآنی جمعه(2آبان) در مساجد قمر بنی هاشم و سیدالشهداء علیه السلام شهرستان خمین در 6 رشته و 14 مقطع و زیرگروه با حضور 200 حافظ قاری و موذن مساجد شهرستان خمین برگزار شد که در پایان با حضور دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری خمین، فرماندار خمین و برخی مسئولان شهرستان به 39 نفر از برگزیدگان آن در مراسم اختتامیه این مسابقات جوایزی اهدا شد.

همچنین مسابقات استانی جشنتواره قرآنی مدهامتان در(23آبان) در اراک و مرحله کشوری تمامی رشته‌های جشنواره قرآنی مدهامتان از 9 تا 12 دی‌ماه سال جاری به میزبانی استان خوزستان برگزار برگزار می شود.

دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور به منظور شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهمین دوره جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدهامّتان» را برگزار می‌کند.

 

پایان پیام/

نظر شما