شناسهٔ خبر: 1891225 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مرحله استانی جشنواره «مدهامتان» در فارس برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» به‌صورت همزمان در استان‌های فارس، یزد و هرمزگان ویژه اعضای کانون‌های مساجد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» به‌صورت همزمان در استان‌های فارس، یزد و هرمزگان در روز جمعه، دوم آبان برگزار شد.
این مسابقات در استان فارس در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) از ساعت 8 تا 13 با مشارکت 250 نفر و در دو بخش بانوان و آقایان برپا شد.
حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس در حاشیه این مسابقات گفت: مسابقات مذکور در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز برگزار شد.
وی این مسابقات را یکی از برنامه‌های کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در راستای آموزش فرهنگ‌سازی قرآنی دانست و گفت: مسئله سبک زندگی دینی با محوریت قرآن مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود و از سوی دیگر نیز اگر می‌خواهیم زندگی خوبی در دنیا  و آخرت داشته باشیم و به سعادت برسیم باید به قرآن کریم رو بیاوریم و دستورات این کتاب آسمانی را عملیاتی کنیم.
حجت‌الاسلام نیازی با اشاره به وجود دو کانون تخصصی قرآن در استان فارس، افزود: یکی از این کانون‌های تخصصی قرآنی در شیراز و دیگری در لامرد فعالیت دارد و هر کاری از دست ما بر آید برنامه‌های قرآنی را صورت می‌دهیم.
وی برگزاری این جشنواره‌ها را دارای اثرات مناسب در جامعه دانست و گفت: اما این اثرات کافی نیست و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا آموزش و سبک زندگی قرآنی را در بخش‌های مختلف جامعه داشته باشیم.

نظر شما