شناسهٔ خبر: 1895990 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نهمین جشنواره استانی قرآنی «مدهامتان» در کردستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از برگزاری نهمین جشنواره استانی قرآنی مدهامتان پنجم آبان‌ماه در سنندج خبر داد.

صاحب‌خبر -

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مرحله استانی جشنواره همزمان با پنجم آبان‌ماه در سنندج برگزار و برترین‌های مرحله استانی به جشنواره کشوری در خوزستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته برگزار می‌شود، بیان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم و نهج‌البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه مرحله شهرستانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان از اول آبان‌ماه آغاز شده، افزود: مرحله شهرستانی این جشنواره در شهرستان‌های بیجار، قروه، دهگلان، سقز و دیواندره برگزار شده است.

گلباغی با اشاره به اینکه در شهرستان سنندج 58 نفر از آقایان در هفت رشته با هم به‌رقابت پرداختند، ادامه داد: این دوره از مسابقات قرآنی ر دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رشته تفسیر ویژه امامان جماعت مساجد برگزار می شود، افزود: رشته حفظ این جشنواره در بخش یک، سه و پنج جزء برای رده سنی زیر 16 سال و سه بخش 10، 20 و 30 جزء برای رده سنی بالای 16 سال برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، عنوان کرد: آزمون رشته تفسیر ویژه امامان جماعت 23 آبان‌ماه و آزمون رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه نیز همزمان با 30 آبان‌ماه به‌صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاطتر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن بین ائمه جماعت مساجد از جمله اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.

نظر شما