شناسهٔ خبر: 1891155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

میرزایی‌نسب خبر داد:

رقابت ۴۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از پیش‌بینی رقابت بیش از ۴۰ هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد کشور در جشنواره قرآنی مدهامتان در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مجتبی میرزایی‌نسب، مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور جمعه، دوم آبان در حاشیه برگزاری مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان مرحله استانی در هفت رشته و راه‌یافتگان مرحله کشوری در پنج رشته قرآئت، حفظ، ترتیل، اذان و تفسیر رقابت می‌کنند.
وی با بیان اینکه مرحله استانی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، افزود: مرحله کشوری این مسابقات تاکنون در بخش آقایان برگزار شده است.
میرزایی‌نسب از پیش‌بینی رقابت بیش از 40 هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد کشور در جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد و گفت: این جشنواره جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است به‌طوری که همه ساله با هماهنگی سازمان اوقاف، نفرات اول  تا سوم جشنواره مذکور به مسابقات اوقاف اعزام می‌شوند.
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره در استان‌های یزد، فارس و هرمزگان به‌صورت همزمان در روز دوم آبان برگزار شد، گفت: با این احتساب تاکنون مرحله استانی جشنواره مدهامتان در 11 استان برگزار شده است که تمامی استان‌ها باید تا پایان آبان، این مرحله از مسابقات را برگزار کنند.
وی عنوان کرد: مسابقات قرآنی «مدهامتان» در بخش آقایان برگزار شده است و با توجه به اینکه تصمیم‌گیری برگزاری جشنواره برای بانوان در مرحله استانی به عهده خود استان‌هاست، برنامه‌ریزی می‌کنیم که مسابقات بانوان نیز در بخش استانی و کشوری برگزار شود.

نظر شما