شناسهٔ خبر: 8800139 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تلفن بانکی مون به پادشاه عربستان درباره شیخ نمر النمر

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف حکم اعدام شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعه عربستان شد، همچنین شماری از اتباع عربستان در اعتراض به حکم اعدام نمر مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی  درباره صدور حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر در گفتگوی تلفنی با شاه عربستان لغو حکم اعدام این روحانی برجسته را خواستار شد. عربستان سه سال پیش آیت الله نمر باقر النمر را بازداشت و به اتهام انتقاد از حکومت به اعدام محکوم کرد. برخی منابع اعلام کرده اند دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر را تایید و برای امضا به دربار سعودی فرستاده است.

 

همچنین المیادین گزارش داد: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف حکم اعدام شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعه در عربستان سعودی و تخفیف همه حکم های مشابه برای رسیدن به مرحله لغو حکم اعدام در این کشور شد.

استفان دوگاریت سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل گفت دادگاه عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را با وجود درخواست های زیاد از جمله درخواست سازمان ملل متحد برای عفو او، تغییر نداده است. 

وی با ابراز نگرانی از پایبندی دادگاه عربستان به حکم اعدام شیخ نمر النمر افزود همانطور که می دانید سازمان ملل با مجازات اعدام به هر دلیلی که باشد، مخالف است و دبیرکل سازمان ملل دولت عربستان را به تخفیف همه مجازات های اعدام از جمله حکم شیخ نمر و اعلام توقف اعدام ها در این کشور و رفتن به سوی لغو کامل آن ترغیب می کند.

همزمان شماری از سعودی‌های مقیم انگلیس در برابر سفارت عربستان در لندن تجمع و با آیت الله نمر که در زندانهای رژیم آل سعودی زندانی است ابراز همبستگی و با حکم اعدام صادره برای او مخالفت کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع عکسهایی از شیخ نمر و پلاکاردهایی را در  دست داشتند که خواستار آزادی فوری شیخ نمر بودند. آنها بر حمایت خود از همه بازداشت شدگان سیاسی در عربستان تأکید کردند.

 

 

نظر شما