شناسهٔ خبر: 67289774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

درخواست یک عضو ارشد حماس از جامعه جهانی

عزت الرشق از رهبران ارشد جنبش حماس در اظهاراتی خواستار حمایت فوری بشردوستانه جامعه جهانی و جهان اسلام از مردم غزه که از شرایط سخت زندگی رنج می‌برند، شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، الرشق گفت: بیش از ۴۰ کودک به دلیل گرسنگی در غزه جان خود را از دست داده‌اند و سه هزار و ۵۰۰ کودک نیز به دلیل سوء تغذیه و نبود غذا در پی محاصره غزه، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

وی در ادامه به تشدید درد و رنج ساکنان نوار غزه که به دلیل محاصره و بمباران مداوم فاقد ابتدایی ترین نیازهای زندگی انسانی هستند اشاره کرد و نسبت به وخامت شرایط انسانی در این باریکه هشدار داد.

الشرق افزود: ساکنان نوار غزه بیش از ۹ ماه است که در معرض بمباران و تخریب منازل خود بوده و بیش از ۱۷ سال است که در محاصره مستمر زندگی می‌کنند.

گادی آیزنکوت عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که هفته گذشته به همراه بنی گانتس استعفا کرد در اظهاراتی با اعتراف به اینکه بنیامین نتانیاهو به طرز فجیعی در جنگ شکست خورد، گفت: هدف جنگ غزه نابودی کامل حماس نیست.

گفتنی است، گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲)، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت بیش از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از جراحت ۶ نظامی خود طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داده بود، بنا بر اذعان رسانه‌های صهیونیست لحظاتی پیش ۵ نظامی دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است. 

نظر شما