شناسهٔ خبر: 67354606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد؛

اوکراین در حمله به سواستوپل مرتکب نقض قوانین بین‌المللی شد

مهر

شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به تلفات بالای انسانی حمله دیروز اوکراین به سواستوپل ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شورای حقوق بشر سازمان ملل حمله دیروز اوکراین به شهر سواستوپل روسیه را نقض قوانین بین المللی دانست.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که این نهاد در جریان حملات دیروز در سواستوپل قرار گرفته و در حال راستی آزمایی اطلاعات مربوطه است.

در بیانیه این نهاد سازمان ملل آمده است: ما گزارش‌هایی را در مورد تعداد زیاد تلفات، از جمله کودکان در حمله روز یکشنبه در سواستوپل مشاهده کردیم و مقامات محلی اعلام کرده‌اند که این تلفات ناشی از استفاده از مهمات خوشه‌ای بوده است. ما در تلاش هستیم تا آنجا که می توانیم اطلاعات مربوط به این از جمله تعداد تلفات غیرنظامی و سلاح استفاده شده حادثه را بررسی کنیم.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: در حالی که استفاده از مهمات خوشه ای به خودی خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه ممنوع نیست، موضع ثابت دفتر حقوق بشر سازمان ملل در این باره این است که استفاده از نوع مهمات در مناطق پرجمعیت با اصول اساسی حقوق بشردوستانه بین المللی در تعارض است.

اوکراین دیروز با استفاده از موشک‌های تاکتیکی اتکمز مجهز به مهمات خوشه‌ای به زیرساخت‌های غیرنظامی سواستوپل حمله کرد. پدافند هوایی مسکو چهار موشک را سرنگون کرد اما موشک پنجم بر فراز این شهر منفجر شد. در این حادثه چهار نفر شامل ۲ کودک کشته و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

نظر شما