شناسهٔ خبر: 10179753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیشخوان خبر/ خون شیخ نمر دامن آل سعود را می گیرد

شیخ قاضی حنینی درباره پیامدهای اعدام شیخ نمر گفت: شیخ نمر فقط مبلغ اسلام و تلاش وی در جهت تحکیم و ترویج اسلام بود. شیخ نمر یکی از مردان حق بود. عربستان با این جنایت در لبه پرتگاه قرار گرفته است و بایدعواقب اعدام شیخ نمر را بپذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صدها خودروی زرهی ضد شورش از صبح امروز با اعلام خبر شهادت آیت‌الله نمر، به شهر قطیف عربستان اعزام شدند. وزارت کشورعربستان طی بیانیه ای اعلام کرد حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 فعال سیاسی دیگر در 12 ‏منطقه ی عربستان اجرا شد. ‎درباره این رویداد، اهداف و پیامدهای احتمالی آن شبکه خبربا شیخ قاضی حُنینی کارشناس مسائل سیاسی گفتگویی انجام داد.

شیخ قاضی حنینی از علمای اهل سنت لبنان

شیخ قاضی حنینی درباره به شهادت رساندن شیخ نمر در شرایط کنونی گفت: شیخ نمرپرچمدار آزادی بود و درخواست عدالت اجتماعی می کرد در جامعه سعودی و خواستارحق بود. او در واقع تلاش می کرد که حق را در این کشور بیان کند و باطل را از بین ببرد. عربستان از سر استیصال این عالم برجسته را به شهادت رساند.

 قاضی حنینی تاکید کرد: در واقع عربستان با شهادت رساندن شیخ نمر تنش ها را افزایش داد و آتش معترضان عدالت جو را شعله ورتر کرد.  در این کار دست های خارجی به ویژه امریکا و اسرائیل نیز در کار است که باعث تقرقه و تشنج بین کشورهای منطقه می شوند. عربستان باید تبعات این کار خود را بپذیرد. سران عربستان در راهی تاریک حرکت می کنند و فقط خدا می داند که پایان این کار چیست؟ عربستان باید عواقب این جنایت را که با دست خود در حق مسلمانان انجام دادند بپذیرد چرا که شیخ نمر خواستاراتحاد مسلمانان بود و باعث تحریک مسلمانان نمی شد و همیشه مردم را به اسلام دعوت می کرد و از تفرقه و دشمنی به دور می داشت و فقط خواستار تحقق حق و وحدت بود . 

او تاکید کرد: کاری که عربستان در حق مسلمانان و طرفداران شیخ نمر انجام داد یک جنایت است و باید عواقب آن را بپذیرد.

شیخ قاضی حنینی از علمای اهل سنت لبنان در ادامه افزود: مقامات سیاسی در عربستان با سیاست دو گانه و کورکورانه رفتار می کنند و اشتباه می کنند. عربستان در حال حاضر در بسیاری از چالش ها و مشکلات در سال های اخیر دست داشته است از جمله در سوریه، عراق، لیبی و از جمله یمن. عربستان چهره از نقاب خود برداشته است و تمامی سلاح هایی که از پول مردم مسلمان خریداری کرده است علیه مردم مسلمان و مظلوم یمن به کار می برد. ملتی که عربستان باید از آنها حمایت می کرد تا به سوی بهتر شدن حرکت کند، اما عربستان  هواپیما می فرستد و با کمک رژیم صهیونیستی بمب و موشک بر سر مردم یمن می ریزد. عربستان به جای حمایت از مردم فلسطین و جنگ با رژیم صهیونیستی به مردم یمن حمله کرده است و این کشور و مردم این کشور را با سلاح های خود به خاک و خون کشیده است.

 او در ادامه تصریح کرد؛ امروز عربستان سعودی سیاست های نادرست خود را با اعدام شیخ نمر کامل کرد. سیاست های  که رژیم ال سعود دنبال می کند سعی دارد منطقه عربی را دچار تنش و چالش کند. سیاست های عربستان و آل سعود، خیر و منفعتی در بر ندارد بلکه چالش هایی را برای خود عربستان نیز ببار خواهد آورد که به ضرر سران ومقامات این کشور نیز خواهد بود.
 

دانلود

نظر شما