شناسهٔ خبر: 10181342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

عالم اهل سنت:عربستان سیاست های نادرست خود در منطقه را با اعدام شیخ نمر تکمیل کرد

اختصاصی ابنا

شیخ قاضی حنینی اعدام شیخ نمر را جنایت خواند و از سیاست دوگانه عربستان در سیاست های منطقه اش انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ یک عالم اهل سنت لبنانی با محکوم کردن اعدام شیخ نمر باقرالنمر به دست سعودی ها، اظهار داشت: رژیم سعودی زمانی این جنایت را مرتکب شده است که جهان اسلام به اتحاد نیاز دارد حال آنکه این رخداد باعث خواهد شد که تفرقه در میان مسلمانان بیشتر و بیشتر ایجاد شود.

«شیخ قاضی حنینی» افزود: عربستان باید پیامدهای این جنایت را برعهده گرفته و مسئولیت هر آنچه پیش خواهد آمد را تحمل کند.

وی با بیان اینکه شیخ همواره دنبال اتحاد بود تصریح کرد: مرحوم نمر(ره) همواره به دنبال اتحاد بین مسلمانان بود و تا جایی که می توانست در جهت انتشار اسلام اصیل تلاش می کرد.

حنینی در ادامه خاطر نشان ساخت: اما وهابی ها و تکفیری ها که مورد حمایت سعودی ها هم هستند، عامل اصلی ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی در میان شیعیان و سنی ها می باشند.

این عالم سرشناس با تاکید بر نقش حمایتی سعودی ها از تکفیری ها گفت: در عربستان کسی که از حق و حقوق خود صحبت کند اعدام می شود ولی کسی که نافرمانی خدا را می کند مورد تمجید و تکریم آل سعود قرار می گیرد .

وی با انتقاد ازسیاست دوگانه سعودی ها در منطقه، اظهار داشت: سعودی ها به جای اینکه از یمنی ها دفاع کنند آنها را سرکوب کرده و باعث ویرانی بسیاری از اماکن زیرساختی آن می شوند. به جای اینکه از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند و با اسرائیلی ها بجنگند، یمنیها که هم دینشان و همسایه شان هستند را بمباران می کنند.

شیخ قاضی در پایان با تجاوزگر خواندن ارتش سعودی تصریح کرد: صبح امروز عربستان سیاست های نادرست خود در منطقه را با اعدام شیخ نمر(ره) تکمیل کرد و باید گفت که سیاست های سعودی ها نه تنها هیچ خیر و منفعتی برای جامعه اسلامی و عربی به همراه نداشته است، حتی باعث انحطاط سردمداران این کشور خواهد شد.

شایان ذکر است وزارت کشور عربستان سعودی صبح امروز شنبه 12 دی 1394 از اعدام «شیخ نمر باقر النمر» شخصیت برجسته دینی به همراه 46 نفر دیگر ــ از جمله سه شیعه بحرینی و عربستانی ـ در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

...........................
پایان پیام / 294

نظر شما