شناسهٔ خبر: 68539183 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران؛

چگونه بفهمیم کودکمان نیاز به عینک زدن دارد؟

آیا اخیراً متوجه شده اید که کودکتان سردرد دارد یا چشمانش را زیاد می مالید؟

صاحب‌خبر -

جماران؛ به نقل از مجله پزشکی: محققان می گویند که نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد کودک نیاز به عینک زدن دارد و هر پدر و مادری باید به این نشانه ها توجه کنند، زیرا بینایی ضعیف ممکن است منجر به تاخیر در پیشرفت تحصیلی یا در نهایت از دست دادن کامل بینایی شود.

 کریستینا وینگ، استادیار چشم پزشکی در دانشگاه بیلور در ایالات متحده می گوید: دوره خاصی در زندگی کودک وجود دارد، به ویژه در طول هشت سال اول زندگی، که در آن فرآیند سازگاری رخ می دهد و سیستم بینایی در مرحله توسعه بین چشم و ذهن است.

الصورة:

 

او در بیانیه‌ای به وب‌سایت «روز سلامت» که متخصص در تحقیقات پزشکی است، اضافه کرد که والدین باید در این دوره به هرگونه تغییر رفتاری که ممکن است نشانه‌ای از ضعف بینایی باشد توجه کنند.

وینگ برخی از شاخص‌های بینایی ضعیف را توضیح می‌دهد، مانند سردردهای مکرر، مالش مداوم چشم، نگاه دقیق هنگام نگاه کردن به صفحه گوشی یا تبلت یا خواندن کتاب، بستن یک چشم هنگام تلاش برای مطالعه، عملکرد ضعیف تحصیلی، ناتوانی در تمرکز، و شکایت از مشکل دیدن از راه دور.

وی تأکید می کند که والدین می توانند برای محافظت از فرزندان خود در برابر مشکلات بینایی ضعیف اقداماتی انجام دهند، مانند توجه به درمان هر گونه مشکل بینایی به محض بروز آن، انجام معاینات منظم چشم به طور منظم و استفاده از عینک محافظ در حین انجام کار.

 

برچسب‌ها:

نظر شما