شناسهٔ خبر: 67678259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قم در تاسوعای حسینی غرق در شور و شعور حسینی شد

شیما احمدزاده

شهر مقدس قم در روز تاسوعای حسینی یکپارچه غرق در عزا و ماتم است.

صاحب‌خبر -

 تاسوعای حسینی با حضور پرشور مردم در شهر مقدس قم برگزار و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به دلیل ازدحام جمعیت و حضور هیات‌های عزاداری و مشتاقان حسینی(ع)، حال و هوای محرم به خود گرفته است.

از بامداد امروز ۲۵ تیرماه دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی هیات‌های مذهبی از مناطق مختلف قم و روستاهای اطراف خود را به میدان آستانه و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) رسانده و مشغول عزاداری هستند و سپس جهت عرض تسلیت به کریمه اهل بیت (ع) وارد حرم مطهر می‌شوند.

مساجد، حسینیه‌ها و تکایا بقاع متبرکه استان نیز شاهد حضور خیل گسترده‌ای از سوگواران حسینی هستند که در غم و اندوه این مصیبت اشک ماتم می‌ریزند.

قم در تاسوعای حسینی غرق در شور و شعور حسینی شد

گرمای هوای مانع عزاداری و ابراز ارادات و علاقه محبین اهل بیت(ع) به امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) نشده است و در این روز تعدادی از جوانان قمی به یاد سقای دشت کربلا با لباس‌های مخصوص و سربند یا عباس(ع) در میان عزاداران حسینی آب توزیع می‌کنند.

خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) در گرمای ظهر تاسوعای حسینی با گلاب پاشی بر روی عزاداران حسینی به هیئت‌های حاضر در حرم مطهر خدمت‌رسانی کردند.

«یا ابوالفضل علمدار»، «سقای دشت کربلا»، «دخیلک یا اباالفضل العباس(ع)»، «یا حسین شهید دشت کربلا» پرچم‌هایی است که برافراشته شده و جوانان پیشاپیش دسته‌های عزاداری حرکت می‌دهند.

قم در تاسوعای حسینی غرق در شور و شعور حسینی شد

ایستگاه‌های صلواتی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به عزاداران در ظهر روز تاسوعا خدمت رسانی می‌کنند و با آب خنک و شربت از عزاداران و عاشقان حسینی پذیرایی می‌کنند.

در بیوت مراجع عظام تقلید نیز مراسم روضه و عزاداری تاسوعای حسینی برپا است؛ همچنین مسجد مقدس جمکران و مقابر امامزادگان نیز شاهد حضور عزاداران و برگزاری آیین‌های مداحی و سخنرانی هستند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با رسم‌های محلی خود به عزاداری پرداختند و شهادت حضرت عباس(ع) را به پیشگاه امام زمان(عج) و کریمه اهل بیت(ع) تسلیت عرض کردند.

قم در تاسوعای حسینی غرق در شور و شعور حسینی شد

همچنین امشب (ساعت ۲۴) مراسم احیای شب عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم و مناجات خوانی حجت الاسلام والمسلمین تاجیک و قرائت قرآن توسط حمید شاکرنژاد و حسین یزدان پناه در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما