شناسهٔ خبر: 67681707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تدارک مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی

مشهد- هم زمان با شب عاشورای حسینی طبق روال سال‌های گذشته، مراسم خطبه خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که این مراسم از سوی خدام حرم مطهر در حال آماده سازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم خطبه‌خوانی شامگاه دوشنبه، ۲۵ تیرماه هم زمان با شب عاشورای حسینی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، خادمان حرم مطهر حضرت رضا (ع) و جمعی از مسؤولان استانی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرائت کلام‌الله مجید با نوای جلیل اشرفی از قاریان ممتاز آستان قدس رضوی، سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی (ساعت ۱۹:۴۵) و مرثیه‌سرایی حاج احمد واعظی از جمله برنامه‌های این مراسم باشکوه است.

در این مراسم که با حضور گسترده خادمان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، حضور خدمه از ساعت ۱۸ و شروع مراسم همزمان با نماز مغرب و عشا خواهد بود که ورود خدمه از در ضلع جنوب شرقی و غربی محل برگزاری مراسم و ورود مهمانان از دو مسیر باب الجواد (ع) و باب الرضا (ع) امکان پذیر است.

همچنین آئین شمع گردانی در این مراسم توسط کاظم غلام شاهی و قرائت خطبه توسط حجت‌الاسلام مهدی شجاع انجام می‌شود.

در این مراسم خدام آستان قدس رضوی درحالی‌که شمع‌های روشن در دست دارند گرداگرد فضایی که برای مراسم در نظر گرفته شده است حلقه می‌زنند و با مرثیه‌سرایی و عزاداری و قرائت خطبه ویژه این شب ضمن حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم (ص) و همچنین سلام و درود بر ائمه معصومین (ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری، فرارسیدن ایام عزا را به محضر حضرت امام رضا (ع) تسلیت می‌گویند.پایان مراسم نیزحداکثر ساعت ۲۱:۲۰ خواهد بود.

نظر شما