شناسهٔ خبر: 67666248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا در ۵۰ نقطه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان - ایرنا - مشاور امور فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مراسم عزاداری متمرکز صبح روزهای تاسوعا و عاشورا در ۵۰ نقطه جمعیتی این استان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سعید جان آبادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، افزود: مراسم تجمع و عزاداری متمرکز در زاهدان فردا دوشنبه در روز تاسوعا ساعت هفت صبح در خیابان خرمشهر و سه شنبه در روز عاشورا ساعت هفت صبح در گلزار شهدای این شهر با حضور عزاداران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم دسته‌روی، عزاداری و تجمع عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت زنده پخش خواهد شد، ادامه داد: مراسم شام غریبان نیز در جوار شهدای گمنام واقع در خیابان خرمشهر به صورت محوری در زاهدان برگزار خواهد شد.

مشاور امور فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: به صورت رسمی عزاداری‌های محرم الحرام همزمان با سراسر دنیا در بیش از ۲ هزار مسجد، هیات مذهبی، حسینیه، تکیه‌ها، خانه‌های دین و زندگی، هیات‌های خانگی و سیار آغاز شده و مردم این استان پهناور تا پاسی از شب به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام می‌پردازند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسماتی همچون مقتل خوانی، اجرای تعزیه، اجرای تئاتر، نمایشگاه‌های مختلف، دسته‌روی‌ها، پذیرایی از عزاداران حسینی توسط مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، اجرای برنامه خیمه سوزان و تجلیل از پیرغلامان حسینی از جمله برنامه‌های محرم الحرام امسال در سیستان و بلوچستان است.

نظر شما