شناسهٔ خبر: 67669411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان:

استان کرمان در پرداخت تسهیلات حوزه صنعت و معدن مشکل دارد

کرمان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه صنعت و معدن با مشکل مواجه هستیم و پرداخت تسهیلات استان در این بخش از کشور پایین‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صادق سلطانی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست با مدیران بانک‌های استان کرمان اظهار کرد: کشور ما بانک محور بوده و بخش اعظم تأمین مالی واحدهای تولیدی وابسته به بانک است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد تأمین مالی از طریق سیستم بانکی است، افزود: اگر ابزارهای دیگر تأمین مالی از جمله بازار سرمایه، آورده بخش خصوصی، مشارکت نهادها و سرمایه‌گذاری خارجی را در نظر بگیریم اما باز هم در تأمین مالی به بانک‌ها متکی هستیم.

سلطانی نژاد به وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تکلیفی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: از یک هزار و۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ حدود ۷۷۲ میلیارد تومان در قالب ۸۱۸ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: این گزارش مربوط به تسهیلات سال ۱۴۰۱ بوده و پرداخت از سال گذشته آغاز شده است.

وی تاکید کرد: تا دو ماه آینده برای جذب این تسهیلات فرصت وجود دارد.

سلطانی نژاد یادآور شد: در حوزه صنعت و معدن دچار مشکل هستیم بطوریکه پرداخت تسهیلات استان در این بخش، نسبت به کشور پایین‌تر است.

وی بیان کرد: استان کرمان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه ارتباطات و خدمات و مشاغل خرد رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان ادامه داد: در سه تبصره ۱۸ که مربوط به نهادهای حمایتی و قرض الحسنه بوده، متأسفانه منابع بانکی استان کرمان اجازه پرداخت را نداده است.

سلطانی نژاد در پایان بیان کرد: در این زمینه از یک هزار و۷۰۴ میلیارد تومان، فقط ۸۳۸ میلیارد پرداخت شده است.

نظر شما