شناسهٔ خبر: 67671796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد

تحقق ۳۸ درصدی تحصیل دانش‌آموزان کردستانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از تحقق ۳۸ درصدی تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، هاشم ناظمی جلال، امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم تیر_ در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش و نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، در خصوص سرانه فضای آموزشی در سطح استان اظهار کرد: حدود ۳۰۰۰ فضای آموزشی در استان کردستان وجود دارد که هر سال نیازمند نوسازی تعدادی از آن‌ها هستیم و در این عرصه به وجود خیران مدرسه‌ساز نیاز داریم.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، افزود: بر اساس این آئین‌نامه باید تا پایان برنامه هفتم، ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به تحصیل بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از تحقق ۳۸ درصدی تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان کردستان خبر داد و گفت: آموزش همراه با تولید هنرستان‌های استان امروز ضروری است و برای تحقق این امر هم نیاز به منابع مالی داریم که بخشی را آموزش و پرورش می‌تواند تأمین کند، اما کافی نیست.

ناظمی‌جلال در ادامه گزارشی از عملکرد سوادآموزی استان در پوشش حجم سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و با بیان اینکه در مجموع ۶۶.۶ درصد حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: عملکرد استان در دوره سواد آموزی ۳۶.۴ درصد، در دوره انتقال ۱۱۳.۱ درصد و در دوره تحکیم نیز ۵۴.۴ درصد است.

ثبت نام ۱۹۴۹ نفر در دوره سوادآموزی در کردستان

گلبهار خسروی، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست، گزارشی از اهم اقدامات این حوزه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در راستای شناسایی، جذب، کلاس گذاری، آموزش، نگهداشت و همچنین برگزاری امتحانات پایانی سواد آموزان ارائه کرد و گفت: در مجموع از ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر حجم استان، ۹۲۲۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که عملکرد استان ۶۶.۶ درصد است.

وی افزود: در دوره سواد آموزی ۱۹۴۹ نفر، در دوره انتقال ۵۱۲۱ نفر و در دوره تحکیم نیز تعداد ۲۱۵۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

معاون سوادآموزی کردستان، مجموع کلاس‌های سواد آموزی استان را ۸۰۸ کلاس عنوان کرد و ادامه داد: در سال تحصیلی جاری تعداد ۸۲۰۶ نفر زن و ۹۲۰ نفر مرد در کلاس‌های سواد آموزی ثبت نام و تحت پوشش برنامه‌های سواد آموزی قرار گرفته‌اند.

نظر شما