شناسهٔ خبر: 67662943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان تشریح کرد

وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ استان کرمان

فاطمه افضلی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه تا دو ماه آینده برای جذب تسهیلات تبصره ۱۸ فرصت داریم، گفت: در حوزه صنعت و معدن مشکل داریم و پرداخت تسهیلات استان در این بخش از کشور پایین‌تر است.

صاحب‌خبر -

صادق سلطانی نژاد امروز ۲۴ تیرماه در نشست مدیران بانک‌های استان کرمان با نماینده مجلس با اشاره به بانک محوری در کشور اظهار کرد: بخش اعظم تامین مالی واحدهای تولیدی در کشور ما وابسته به بانک است.

وی افزود: اگر سایر ابزارهای تامین مالی از جمله بازار سرمایه، آورده بخش خصوصی، مشارکت نهادها و سرمایه‌گذاری خارجی را هم در نظر بگیریم اما باز می‌بینیم در تامین مالی هنوز متکی به بانک هستیم و حدود ۹۰ درصد تامین مالی از طریق سیستم بانکی است.

سلطانی نژاد با اشاره به نقش مهم بانک‌ها، در ادامه به وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تکلیفی استان کرمان بیان کرد: گزارش مربوط به تسهیلات سال ۱۴۰۱ است که پرداخت از سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: از ۱۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ حدود ۷۷۲ میلیارد تومان در قالب ۸۱۸ طرح پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تا دو ماه آینده برای جذب این تسهیلات فرصت داریم، اظهار کرد: در حوزه صنعت و معدن مشکل داریم و پرداخت تسهیلات استان در این بخش از کشور پایین تر است.

سلطانی نژاد با اشاره به رتبه اول استان کرمان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه ارتباطات(خدمات) و مشاغل خرد، در ادامه بیان کرد: در جزء سه تبصره ۱۸ که مربوط به نهادهای حمایتی و قرض الحسنه بوده، متاسفانه منابع بانکی استان کرمان اجازه پرداخت را نداده و ۱۷۰۴ میلیارد تومان، فقط ۸۳۸ میلیارد پرداخت شده است.

شهباز حسن پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در این جلسه گفت: معتقدم کرمان و راور می‌توانند به بهشتی برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و همه مردم تبدیل شوند و باید برای بهبود وضعیت، طرح نویی اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در این راستا مشارکت ۱۰۰ درصدی همه جمعیت یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفری این دو شهرستان را می‌طلبم تا هر کس با هر توانی به کار گرفته شود و پایان سال احساس کنیم یک گام جلو رفتیم.

حسن پور بیان کرد: تعدد و انباشت قوانین و عدم نظارت صحیح بر اجرای قانون از ضعف‌های کشور است.وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شهرستان کرمان ۳۵ درصد جمعیت استان را دارد اما سهمش از کیک بودجه، ۱۰ درصد است.

به گزارش ایسنا، امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله بانک‌ها، منابع است، گفت: باید شرکت‌هایی که منابعشان را به داخل استان نیاورده‌اند، شناسائی و اقدامات لازم برای آوردن منابع به استان انجام شود.

وی افزود: بانک‌ها نیز باید با همکاری و کار تیمی در پروژه‌هایی که به تولید و ارزش افزوده استان کمک می‌کند، همراهی داشته باشند تا کار را جلو ببریم.

حسن زاده در پایان بیان کرد: بایستی همایشی برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و بزرگ استان کرمان توسط بانک‌ها برگزار و تفاهمنامه‌ها منعقد شود.

انتهای پیام

نظر شما