شناسهٔ خبر: 67665956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پرداخت تسهیلات صنعت و معدن استان کرمان با مشکل مواجه است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، گفت: در پرداخت تسهیلات حوزه صنعت و معدن مشکل داریم و پرداخت تسهیلات استان در این بخش از کشور پایین‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، صادق سلطانی‌نژاد صبح امروز در نشست مدیران بانک‌های استان کرمان با نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه اول پرداخت تسهیلات تبصره 18 در حوزه خدمات و مشاغل خرد را دارد، اظهار داشت: در جزء سه تبصره 18 که مربوط به نهادهای حمایتی و قرض‌الحسنه بوده، متاسفانه منابع بانکی استان کرمان اجازه پرداخت را نداده و 1704 میلیارد تومان، فقط 838 میلیارد پرداخت شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره 18 تکلیفی استان کرمان، بیان کرد: پرداخت تسهیلات سال 1401 از سال گذشته آغاز شده و از 1174 میلیارد تومان تسهیلات مربوط به بند الف تبصره 18 حدود 772 میلیارد تومان در قالب 818 طرح پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه تا دو ماه آینده برای جذب این تسهیلات فرصت داریم، گفت: در حوزه صنعت و معدن مشکل داریم و پرداخت تسهیلات استان در این بخش از کشور پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم تامین مالی واحدهای تولیدی در کشور ما وابسته به بانک است، افزود: حدود 90 درصد تامین مالی از طریق سیستم بانکی است و اگر سایر ابزارهای تامین مالی از جمله بازار سرمایه، آورده بخش خصوصی، مشارکت نهادها و سرمایه‌گذاری خارجی را هم در نظر بگیریم اما باز می‌بینیم در تامین مالی هنوز متکی به بانک هستیم.

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه برای حل مشکلات حوزه کرمان و راور، همه اختیاراتم را به مدیران بانک‌ها تفویض می‌کنم، اظهار داشت: مطالبات را نیز از طریق سیستم اداری کشور در بالاترین سطح پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کرمان 35 درصد جمعیت استان را دارد، اما سهمش از کیک بودجه، 10 درصد است، گفت: با این وجود کارهای خوبی در مدت کوتاه در کرمان انجام شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه شهرستان 400 میلیارد تومان است، اما 900 میلیارد تومان برای رفع مشکل کم آبی کرمان در سال جاری هزینه شده است، افزود: با تلاش‌های انجام شده توسط بخش دولتی و خصوصی از شهریور ماه پرواز خارجی استان راه‌اندازی خواهد شد.

امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله بانک‌ها، منابع است، گفت: بانک‌ها باید با همکاری در پروژه‌هایی که به تولید و ارزش افزوده استان کمک می‌کند، همراهی داشته باشند تا کار را جلو ببریم.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه باید شرکت‌هایی که منابعشان را به داخل استان نیاورده‌اند، شناسایی و اقدامات لازم برای آوردن منابع آنها به استان انجام شود، افزود: باید همایشی برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و بزرگ استان کرمان توسط بانک‌ها برگزار و تفاهم‌نامه‌ها منعقد شود.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما