شناسهٔ خبر: 67669589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

«حق‌محوری» از دلایل ماندگاری قیام عاشورا است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: اینکه قیام امام حسین(ع) بعد از ۱۴ قرن در سراسر دنیا بال گسترانیده نشان دهنده این است که جبهه حق به تدریج مخاطبان خود را در دنیا پیدا خواهد کرد و حق همواره پیروز و ماندگار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب‌الله غفوری عصر امروز _ یکشنبه بیست و چهارم تیر _ در مراسم سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که به همت شورای فرهنگی و هیئت مذهبی اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مسجد ولیعصر (ع) برگزار شد، امام حسین (ع) را الگویی والا و گرانقدر برای بشریت دانست و اظهار کرد: آزادگی، مردانگی، مُروت، شجاعت و ظلم‌ستیزی را باید از این امام همام آموخت.

وی امام حسین (ع) را یک اسوه کامل و الگوی همه جانبه معرفی کرد و افزود: واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و احیای اسلام ناب بود و این قیام شخصیت امام حسین (ع) را به خوبی تبیین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: امام حسین (ع) اسوه آزادگی و آزادی‌خواهی و ایثار و از جان گذشتگی است و جبهه حق را در مقابل باطل به صف کشید.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: هیچگاه جبهه حق در برابر جبهه باطل تمام شدنی نیست و باطل تنها یزید و یزدیان نیستند بلکه منظور تمام کسانی هستند که در طول تاریخ همانند یزدید و پیروان طاغوت برای مقابله با حق اجتماع کردند و خون بندگان خدا را ریختند برای اینکه ظلم و بی‌عدالتی و طاغوت را حاکم کنند.

غفوری تاکید کرد: کسانی که در طول تاریخ در مسیر طاغوت قرار گرفتند قاتل امام حسین (ع) و یارانش هستند و کسانی که در مقابل باطل ایستاند و در مقابل طاغوت ایستادند در سپاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ایستادن در برابر ظلم و فساد منطق امام حسین (ع) است و انقلاب اسلامی ایران نیز با این منطق در همه عرصه‌ها و در برابر جبهه باطل همواره پیروز و شکست‌ناپذیر است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: حرکت عظیم امام حسین (ع) الگویی کامل برای همه اقشار جامعه است که بر اساس آن جهت‌دهی کامل به سمت یک تفکر ضد استکباری و ضد ظلم در افکار جامعه در جریان است و همین تفکر زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد شد.

حجت‌الاسلام غفوری افزود: اینکه قیام امام حسین (ع) بعد از ۱۴ قرن در سراسر دنیا بال گسترانیده نشان دهنده این است که جبهه حق به تدریج مخاطبان خود را در دنیا پیدا خواهد کرد و حق همواره پیروز و ماندگار است.

نظر شما