شناسهٔ خبر: 67679831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

امام حسین (ع) الگویی ماندگار و ارزشمند برای بشریت است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امام حسین (ع) الگویی والا، ماندگار و ارزشمند برای بشریت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری ظهر دوشنبه در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: امام حسین (ع) الگویی والا و گرانقدر برای بشریت است و آزادگی، مردانگی، مروت، شجاعت و ظلم ستیزی را باید از این امام همام آموخت.

وی افزود: حضرت امام حسین علیه السلام یک اسوه کامل و الگوی همه جانبه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و احیای اسلام ناب بود و این قیام شخصیت امام حسین (ع) را به خوبی تبیین می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: امام حسین (ع) اسوه آزادگی و آزادی خواهی و ایثار و از جان گذشتگی است و جبهه حق را در مقابل باطل به صف کشید.

وی خاطر نشان کرد: هیچگاه جبهه حق در برابر جبهه باطل تمام شدنی نیست و باطل تنها یزید و یزدیان نیستند بلکه منظور همه کسانی هستند که در طول تاریخ همانند یزدید و پیروان طاغوت برای مقابله با حق اجتماع کردند و خون بندگان خدا را ریختند برای اینکه ظلم و بی عدالتی و طاغوت را حاکم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری بیان کرد: کسانی که در طول تاریخ در مسیر طاغوت قرار گرفتند قاتل امام حسین (ع) و یارانش هستند و کسانی که در مقابل باطل و در مقابل طاغوت ایستادند در سپاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ایستادن در برابر ظلم و فساد منطق امام حسین (ع) دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز با این منطق در همه عرصه‌ها و در برابر جبهه باطل همواره پیروز و شکست ناپذیر است.

به گفته وی، حرکت عظیم امام حسین (ع) الگویی کامل برای همه اقشار جامعه است که بر اساس آن جهت دهی کامل به سمت یک تفکر ضد استکباری و ضد ظلم در افکار جامعه در جریان است و همین تفکر زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: اینکه قیام امام حسین (ع) بعد از ۱۴ قرن در سراسر دنیا بال گسترانیده، نشان دهنده این است که جبهه حق به تدریج مخاطبین خود را در دنیا پیدا خواهد کرد و حق همواره پیروز و ماندگار است.

نظر شما