شناسهٔ خبر: 68161352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار یزد تاکید کرد؛

تبدیل یزد به کانون برگزاری رویدادهای بین‌المللی

یزد- استاندار یزد با اشاره به اهمیت اجلاس سران کشورهای عضو ACD گفت: یزد باید به کانونی‌ترین نقطه جغرافیای ایران برای برگزاری رویدادهای بین المللی در حوزه اقتصاد، ورزش و فرهنگ تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران فاطمی در جمع فعالان میراث فرهنگی استان با اشاره به اهمیت اجلاس سران کشورهای عضو ACD اظهار کرد: با توجه به موقعیت قرارگیری، امنیت و میراث تاریخی استان، یزد باید به کانونی‌ترین نقطه جغرافیای ایران برای برگزاری رویدادهای بین المللی در حوزه اقتصاد، ورزش و فرهنگ تبدیل شود.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساخت‌های استان برای دستیابی به این هدف گفت: مشکل کمبود زیرساخت جهت برگزاری جام باشگاه‌های والیبال آسیا و میزبانی از لیگ برتر فوتبال کشور با همت اداره کل ورزش و جوانان و مجموعه شهداب و چادرملو این مسئله مرتفع شد.

فاطمی در ادامه برگزاری رویدادها و اجلاس‌های در تراز بین المللی را باعث تقویت زیرساخت‌های استان دانست و تصریح کرد: با توجه به عدم وجود سالن برگزاری در تراز اجلاس سران کشورهای عضو «ACD» باید در آینده به سمت رفع این کمبودها حرکت کنیم.

وی با اشاره به لزوم دعوت از شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و اقتصادی استان جهت تبیین اهمیت برگزاری اجلاس سفرا و وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا «ACD» در یزد، گفت: در راستای پیشبرد امور مسئولین کمیته‌های مختلف این اجلاس مشخص و احکام آنها صادر شود.

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت ایجاد فضایی متفاوت برای میهمانان در راستای حفظ شأن ایران و یزد، افزود: به همین منظور با در نظر گرفتن مسائلی همچون امنیت، ترافیک، صوت و تصویر، تهویه و سیستم سرمایش، می‌توان فضایی متفاوت در دل بافت تاریخی ایجاد کرد.

وی همچنین بر لزوم تسریع در راه‌اندازی سایت اجلاس سران کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا «ACD» و به روز رسانی اخبار این رویداد جهت اطلاع رسانی به سفرا، وزرا و رایزنان اقتصادی و نیز برنامه‌ریزی جهت تهیه و تدوین بولتن روز برگزاری همایش تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای بین المللی باید دستاوردهای زیادی برای استان به همراه داشته باشد، گفت: از هم اکنون زمینه‌های بهره‌گیری از ظرفیت حضور سفرا، وزرا و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف در استان فراهم و میزهای تخصصی تشکیل شود.

نظر شما