شناسهٔ خبر: 67669376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: ۵۶۰ میلیارد ریال برای نوسازی مدارس شهرستان بهار جذب شد

همدان - ایرنا- فرماندار بهار گفت: ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس این شهرستان طی سال گذشته تاکنون جذب شده که موجب تکمیل طرح های نیمه تمام این حوزه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی فیض الهی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بهار افزود: در حوزه نوسازی مدارس پروژه‌های نیمه تمام سطح شهرستان با حمایت استاندار همدان و نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس به اتمام رسید ضمن آنکه طرح های جدیدی نیز در این حوزه در دست اجرا داریم که می‌توان به پروژه ۱۲ کلاسه مهاجران، سالن اجتماعات مدرسه تهذیب، مدرسه شهید شیرینی، مدرسه راهموار و کلنگ زنی مدرسه فاطمه زهرا اشاره کرد که این پروژه‌ها نیاز به جذب منابع فرا استانی دارند.

وی با اشاره به خدمات ارزنده انجام شده در شهرستان بهار در دوران دولت سیزدهم،تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتباری افزون بر سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای شهرستان بهار از محل اعتبارات استانی و افزون بر یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال با تخصیص ۵۵۰ میلیارد ریال از تملک دارایی برای این شهرستان جذب شده است.

این مسوول در ادامه گفت: در خصوص سهم شهرستان بهار از آب سد تالوار چندین نشست برگزار شده و به طور قطع پیگیر تخصیص آب از این محل هستیم.

فرماندار بهار گفت: در حوزه مجتمع‌های آبرسانی در سال ۱۴۰۱ با مشکل عدیده‌ای مواجه بودیم اما به همت دولت سیزدهم برای آبرسانی و مخازن و تعمیرات آن موفق به اخذ بودجه لازم شدیم.

فرماندار بهار با اشاره به جذب اعتباری افزون بر ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه نوسازی مدارس شهرستان در طی سال گذشته، ادامه داد:

وی در باره حوزه ورزش شهرستان نیز با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و بودجه ملی و منابع خارج از استانی برای شهرستان جذب شد، گفت: تمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از جمله استخر بانوان، سالن ورزشی دستجرد ،سالن باستانی کاران، سالن و زمین چمن مهاجران تعیین تکلیف شده و با انعقاد قرار داد در دست اجرا هستند، ضمن اینکه پروژه‌های ورزشی مختلف دیگری نیز در دستور کار داریم‌.

فیض الهی با اشاره به حوزه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی شهرستان بهار خاطر نشان کرد: در سال جاری ۴۰ هکتار به محدوده شهر بهار اضافه شد که از این میزان محدوده حدود ۱۷ هکتار آن برای نهضت ملی مسکن سند زده شده است و ۱۷ هکتار هم باید در شهر بهار برای نهضت ملی مسکن و جمعیت جوانی به کار گرفته شود ضمن اینکه هفت هکتار نیز به صورت مجزا در جنب بیمارستان آیت الله بهاری باید برای نهضت ملی مسکن اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: ۵.۳ دهم هکتار نیز برای نهضت ملی مسکن شهر لالجین تفاهم نامه با مالکین و سایر اقدامات انجام شده و به زودی زمین‌ها به متقاضیان واگذار شود.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه ۱۴ مورد از مجموعه‌ها و دستگاه‌های سطح شهرستان فاقد ساختمان اداری هستند، تصریح کرد: تملک زمین برای اداراتی که در سطح شهرستان فاقد ساختمان هستند را شناسایی کرده‌ایم و واگذاری زمین به این مجموعه‌ها و دستگاه‌های فاقد ساختمان در دستور کار قرار دارد.

وی از واگذاری پنج هزار متر زمین به قوه قضائیه برای احداث ساختمان دادگستری این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون در حوزه راه ها برای شهرستان بهار با پیگیری های لازم اعتباری افزون بر یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال جذب شده که پروژه های این حوزه یکی پس از دیگری ساماندهی و تعیین تکلیف شدند.

فیض الهی در حوزه راهداری و حمل نقل جاده‌ای یادآور شد: مسیر نهالستان، مسیر دانشگاه آزاد، کمربندی شرقی و غرب ، مسیر شاوه ،مسیر مهاجران و صالح آباد به حسن قشلاق از جمله راه هایی است که در این رابطه نیازمند بودجه ملی هستند که برای این امر توجه ویژه نماینده شهرستان به این موضوع از اهمیت ویژه ای برای ساماندهی مسیر این راه ها و محورهای سطح شهرستان دارد.

نظر شما