شناسهٔ خبر: 67672029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

فریب تبلیغات تورهای غیرمجاز را نخورید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار از شهروندان خواست فریب تورهای غیرمجاز گردشگری را نخورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسنعلی حبیب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ و پیگیری‌های انجام شده توانستیم از برگزاری تورهای غیرمجاز در شهرستان جلوگیری کنیم.

وی در همین خصوص توضیح داد: همه ساله برخی افراد سودجو همزمان با فرا رسیدن فصل بهار و ایام تابستان نسبت به برگزاری تورهای طبیعت‌گردی بدون داشتن مجوز اقدام می‌کنند که با همکاری دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان از فعالیت عمده این افراد متخلف جلوگیری شد.

حبیب‌پور در همین خصوص از شناسایی بیش از ۲۰ مورد تور غیرمجاز گردشگری خبر داد و گفت: جلساتی با این افراد برگزار و تعهد نیز گرفته شد که اگر مجدد بدون مجوز اقدام به برگزاری تور گردشگری کنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با توجه به اقدامات انجام شده طی سه ماه گذشته، از شروع عملیات مرمت چند بنای تاریخی در شهرستان خبر داد و افزود: حسینیه قنادها، بدنه و دالان ورودی خانه جعفرزاده از جمله بناهایی بوده‌اند که مرمت آنها آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار با اشاره به اینکه از قسمت شرقی خانه جعفرزاده درب دیگری برای ورود به بنا بازگشایی شده است، گفت: برای مرمت این بنا حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

وی همچنین با اشاره به بازسازی یکی از طاق‌های زیرزمین، ازاره‌های اجری، کف سازی، گچ کاری، بازسازی برخی از طاقچه‌ها و... در حسینیه قنادها بیان کرد: در مناره خسروجرد چون برخی افراد سودجو با حفاری آسیب‌هایی را به بنا وارد کرده بودند به صورت اضطراری مرمت انجام و آسیب‌هایی که به بنا وارد کرده بودند رفع شد.

نظر شما