شناسهٔ خبر: 67673882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

هوای شهر کرمانشاه در وضعیت خطرناک و بحرانی قرار گرفت

کرمانشاه- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هوای شهر کرمانشاه در وضعیت خطرناک و بحرانی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر شاخص کیفی هوای امروز در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهرستان‌های مختلف کرمانشاه را اعلام و اظهار کرد: هوای شهر کرمانشاه در وضعیت خطرناک و بحرانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عدد شاخص تا عدد ۱۰۰ استاندارد است، افزود: عدد شاخص ایستگاه شهر کرمانشاه بر روی ۳۳۸ و به رنگ قهوه‌ای قرار دارد که این عدد نشان دهنده وضعیت هوای خطرناک و بحرانی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: ایستگاه اسلام آباد عدد شاخص ۱۸۸ با رنگ نارنجی را نشان می‌دهد که نشان دهنده وضعیت هوای ناسالم و علامت هشدار برای گروه‌های حساس است.

شکیبا با بیان اینکه ایستگاه پاوه عدد شاخص ۱۴۳ و رنگ نارنجی است، تصریح کرد: این شاخص نشان دهنده وضعیت هشدار به دلیل هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گفته وی، ایستگاه سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب عدد شاخص ۸۲ و ایستگاه کنگاور عدد شاخص ۶۶ با رنگ زرد است که حاکی از وضعیت هوای سالم و استاندارد است.

شکیبا با تاکید بر رعایت موارد احتیاطی خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود در شهرهای با وضعیت هشدار گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند و سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

وی گفت: حضور در پارک‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گرد و غبار صورت نگیرد چرا که خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در صورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک مناسب استفاده شود که ماسک مناسب در این شرایط ماسک ان ۹۵ یا ماسک اف‌اف‌پی۲ یا اف‌اف‌پی۳ است.

شکیبا تاکید کرد: کارکنانی که به واسطه شغل خود همانند پلیس راهور بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتماً از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی‌های فوق استفاده کنند.

به گفته وی، حتی‌الامکان تا رفع حالت بحران آلودگی هوا، از ماسک اف‌اف‌پی۲ یا اف‌اف‌پی۳ استفاده شود.

نظر شما