شناسهٔ خبر: 67669464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

دستگیری عاملان حمله با خودرو به هیئت عزاداری

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است اخباری نظیر دستگیری عاملان حمله با خودرو به هئیت عزاداری، کشف دپو مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان متجاهر و ... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب امروز، ۲۴ تیرماه گفت: اراذل و اوباشی که شب چهارم محرم سال جاری با خودرو به هئیت عزاداری حمله و سپس اقدام به تهدید کرده بود دستگیر و روانه دادسرا شد.

وی اظهار کرد: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان، ماموران پلیس امنیت عمومی از اقدام مجرمانه احدی از اراذل و اوباش که با قدرت‌نمایی اقدام به ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کرده بود، مطلع و دستگیری وی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی موفق شدند در عملیاتی ضربتی اراذل و اوباش را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در سوابق متهم چندین فقره درگیری، شرارت و خرید و فروش مواد مخدر به چشم می‌خورد، گفت: اراذل و اوباش دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی و رسیدگی به شکایت شکات به مرجع قضایی تحویل داده شد.

قتل برادر با تفنگ بادی

مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: فردی که با اسلحه تفنگ بادی برادر ۲۲ ساله خود را به قتل رسانده بود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

وی در تشریح این خبر اظهار کرد: در بیست و دوم تیرماه سال جاری، در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری با سلاح گرم در یکی از خیابان‌های سطح شهرستان فیروزآباد، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

جوکار با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل و به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است، افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل ۲۸ ساله پس از درگیری متواری شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با تصریح اینکه کارآگاهان تحقیقات خود را برای دستگیری قاتل آغاز کردند، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، متهم که عرصه را بر خود تنگ دیده بود خود را به پلیس معرفی و تسلیم قانون شد.

جوکار با اشاره به اینکه در این خصوص یک قبضه اسلحه بادی کشف شد، گفت: متهم علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی اعلام و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ماینرهای  ۲۲ میلیاردی قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۷۰ دستگاه ماینر و پاور مربوطه خارجی قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی کازرون با اقدامات فنی از نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

بیژن بارسالاری افزود: در این راستا ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی به همراه نمایندگان اداره برق به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۰ دستگاه ماینر و ۶۰ دستگاه پاور مربوطه که قاچاق بود را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان ۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

دستگیری عاملین تیراندازی در عروسی با اسلحه جنگی در مرودشت

فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ۲ نفر ادمین پیج اینستاگرامی هنجارشکن در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح شناسایی اراذل و اوباش و هنجارشکنان در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا مرودشت موفق به شناسایی یک صفحه اینستاگرامی شدند که در آن کلیپی از دو نفر از بلاگرهای مشهور که در یک مراسم عروسی (قبل از ماه محرم) اقدام به تیراندازی با اسلحه جنگی و شکاری و همچنین قدرت نمایی کرده‌اند مشاهده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

زینلی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی و تخصصی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی موفق شدند در این خصوص هر ۲ نفر را دستگیر و یک قبضه اسلحه جنگی را نیز از آنان کشف کنند.

وی با بیان اینکه متهمین پس از اقرار به جرم خود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: برخورد با مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف موتورسیکلت ۷ میلیاردی قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در سطح شهر به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و بلافاصله اقدامات لازم را برای توقیف آغاز کردند.

خدابخش حسن‌زاده بیان کرد: مأموران پس از انجام تحقیقات و اطمینان از صحت قاچاق بودن موتورسیکلت مذکور، با هماهنگی قضایی آن را متوقف و راکب را نیز دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت مذکور از سوی کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دپو ۴۵ کیلو موادمخدر در منزل

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۴۵ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در بازرسی از یک منزل در شیراز خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی مطلع شدند افرادی اقدام به نگهداری مواد مخدر در منزل خود در یکی از محله‌های شیراز کرده‌اند، که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

عبدالرضا ضربت ادامه داد: مأموران انتظامی با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۴۴ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک و ۴۵۰ گرم حشیش را کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار پلیس استان فارس قرار دارد.

جمع‌آوری ۶۸۵ معتاد متجاهر در استان فارس

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس همچنین از جمع آوری و دستگیری ۶۸۵ معتاد متجاهر و ۱۵۰ خرده فروش مواد مخدر در سطح استان خبر داد.

وی تصریح کرد: مرحله نهم طرح آرامش در شهر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و با همکاری عوامل انتظامی، طی ۷۲ ساعت گذشته در سطح استان فارس اجرایی شد.

ضربت افزود: در نتیجه اجرای این طرح، ۱۵۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: همچنین در این راستا، ۶۸۵ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و با تشکیل پرونده به مراکز ماده ۱۶ تحویل داده شدند.

ضربت گفت: در بازرسی بدنی از متهمان و همچنین مخفیگاه آنان، بالغ بر ۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و تعداد زیادی قرص‌های غیرمجاز کشف شد.

وی با تأکید بر استمرار اجرای این طرح در سطح استان فارس گفت: مبارزه بی‌امان با موادمخدر به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما