شناسهٔ خبر: 67566228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی خیران در بخش درمان بابل

ساری - ایرنا - خیران بابلی برای ارتقا خدمات بهداشتی و درمانی بیماران در این خطه از شمال کشور با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری زمینه تحقق لقب "بهشت خیران" در این شهرستان را فراهم و علاوه بر آن از این خدمات درمانی، بیماران سراسر کشور بهره مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، خیران بابل که در بخش های مختلف آموزشی، عمرانی و طرح های زیرساختی سرمایه گذاری های خوبی در این شهرستان انجام دادند، این خیرین در حوزه بهداشت و درمان طرح های مهمی از خود به یادگار گذاشتند تا بیماران سراسر استان و حتی استان های دیگر با مراجعه به این مراکز درمانی از خدمات مهم درمانی بهره مند شوند.

خیران بابلی که در حوزه سلامت سرمایه گذاری می کنند تعداد آنها در بابل به ۷۰۰ نفر افزایش یافت که در بین این خیرین افرادی حضور دارند که تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه کردند.

راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان، راه اندازی بخش ژنتیک تالاسمی، راه اندازی بخش سرطان خون کودکان که هر سه در بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا راه اندازی شد، همه این مراکز با سرمایه گذاری ها خیرین انجام شد.

راه اندازی درمانگاه زنده یاد نوشیروانی در روستای دیوا در جنوب بابل و راه اندازی بخش های مختلف در هفت بیمارستان تابع دانشگاه علوم پزشکی بابل بخش دیگری ار سرمایه گذاری های خیرین در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان است.

ساخت مرکز جدید یکصد تخت خوابی دیالیز بابل که در کشور کم نظیر است از جمله خدمات ارزشمند خیرین بابلی در حوزه سلامت است که بیماران تالاسمی شمال کشور از آن بهره مند می شوند.

مجمع خیرین سلامت بابل بعد از ۴۰ سال از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ۷۰۰ نفر از خیرین سلامت بابل را در زیر یک سقف جمع و از خدمات آنها تجلیل به عمل آورد.

سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی خیران در بخش درمان بابل

تداوم حمایت خیرین

رئیس مجمع خیرین بابل اظهار کرد: حمایت های خیرین بابل در بخش سلامت بدون وقفه ادامه خواهد یافت تا کمبودهای موجود با استفاده از ظرفیت خیرین برطرف شود.

اباذر اکبرزاده پاشا بیان کرد: خیرین بابلی در سالهای اخیر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف درمان در بابل سرمایه گذاری کردند.

وی با بیان این که مرکز جدید ۱۰۰ تخت خوابی دیالیز خانم طاهره وایگانی بابل که توسط خانواده محترم میناگر در سه‌طبقه با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی انجام شد یکی از طرح های مهم خیر ساز کشور است.

رئیس مجمع خیرین سلامت بابل افزود: راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان فوق تخصصی امیرکلا، راه اندازی بخش ژنتیک تالاسمس در بیمارستان کودکان امیرکلا، راه اندازی بخش سرطان خون کودکان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلاطرح های مهم خیر ساز کشور است که در این شهرستان انجام شد.

اکبرزاده پاشا تصریح کرد: هر ساله بر تعداد خیرین سلامت بابل اضافه می شود که حضور خیرین جوان در این بخش بسیار امید آفرین است.

سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی خیران در بخش درمان بابل

تجلیل بعد از ۴۰ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: بعد از ۴۰ سال که از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بابل می گذرد بسیار خرسندیم که توانستیم مراسم تجلیلی برای این خیرین برگزار کنیم.

سید علی مظفر پور اظهار کرد: تعداد خیرین سلامت بابل به ۷۰۰ نفر رسیده است که این افراد پشتوانه محکمی برای بهداشت و درمان بابل محسوب می شوند.

وی با بیان این که نقش خیرین در توسعه زیرساخت های درمان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل بسیار پر رنگ است، اظهار کرد: خیرین سلامت بابل در بخش های ورود پیدا می کنند که نیازهای فوری بیماران است که باید رفع شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: خدمات ارزشمند خیرین بابلی به نقطه ای از اهمیت رسید که این شهر به بهشت خیرین شهرت یافت.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، مرکز فوق تخصصی کودکان امیرکلا، شهید رجایی، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز ۲ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خشرودپی دارا است، سالانه بیش از۷۰ هزار بیمار در این بیمارستان ها بستری می شوند.

در این مراکز درمانی یک هزار و ۴۲۶ تخت دولتی فعال است که اشغال بیش از ۴۰ درصد بیماران بستری در این مراکز غیر بومی هستند که از سراسر استانهای شمالی برای درمان به این شهرستان مراجعه می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ اولین گروه دانشجو را در این دانشگاه وارد شدند که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل در منطقه جنوب شهر بابل و در ابتدای خیابان کشاورز واقع است. این دانشگاه در زمینی حدود ۴۰ هکتاری واقع شده است که مملو از درخت های هیرکانی به همراه درخت های نارنج، پرتقال و سیب است.

سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی خیران در بخش درمان بابل

این درختان سر به فلک کشیده جلوه خاصی به دانشگاه علوم پزشکی بابل داده و به لحاظ جاذبه های گردشگری و میراثی یکی از ظرفیت های ممتاز گردشگری شهرستان محسوب می شود. از سویی دیگر در برخی از ابنیه های این دانشگاه فهرست آثار میراثی نیز ثبت شده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی از جمله دانشکده های این دانشگاه محسوب می شوند که در نهایت پژوهشکده سلامت هم در این دانشگاه فعالیت دارد.

در حال حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل بیش از چهار هزار و ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که برای نخستین بار ۲۴ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کرد.

مازندران دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی مستقل به نام های دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل است.

نظر شما