شناسهٔ خبر: 67661057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کمک ۲ هزار میلیارد تومانی خیرین برای مدرسه‌سازی در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از کمک ۲ هزار میلیارد تومانی خیرین اصفهانی برای مدرسه‌سازی در کردستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها موظفند در چارچوب قوانین و مقررات زمینه استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و مهارتی خود را فراهم کنند.

وی از همکاری وزارت ارتباطات و فناوری با آموزش و پرورش به منظور جذب سالانه 15 هزار هنرآموز و دبیر در حوزه مهارت‌های مربوط به اقتصاد رقومی(دیجیتال) و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: آمادگی مجوز برای راه‌اندازی هنرستان‌های وابسته را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه برای ترویج آموزش همراه با تولید یک سری چالش‌ها از جمله ضعف و کمبود هزینه‌های آموزش و تجهیزات داریم، تصریح کرد: در تابستان امسال در رشته‌های مختلف در حال تولید هستیم، اگر شهرداری‌ها یک مکانی را برای عرضه و فروش تولیدات دانش‌آموزان به ما اختصاص دهند، در معرفی ظرفیت‌های این حوزه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی درباره هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم افزود: دانش‌آموزان صرفا بر اساس دستورالعمل کشوری و تنها هزینه 50 هزار تومانی بررسی مدارک کارشناسان که آن هم باید به تصویب شورای آموزش و پرورش برسد، گرفته می‌شود.

ناظمی‌جلال تاسیس مدارس شبانه‌روزی در سطح استان را ضروری دانست و بیان کرد: در همین راستا؛ خوابگاه مرکزی در بیجار و ناحیه یک و دو سنندج راه‌اندازی می‌شود.

وی درباره وضعیت سرانه مدارس شبانه‌روزی و دولتی توضیح داد: سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی برای هر دانش‌آموز 4 تا 6 میلیون تومان و مدارس نمونه دولتی 3 تا 4.5 میلیون تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه سالانه برای تامین هزینه‌های هر دانش‌آموز 13 میلیون کسری داریم، خاطر نشان کرد: سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در کشور 5.5 متر است که در کردستان پایین‌تر از این میزان هستیم.

به گفته وی، سرانه فضای آموزشی در 6 شهرستان استان کردستان نیز پایین‌تر از میانگین استانی هستند که یکی از آنها ناحیه یک سنندج است که در نواحی حاشیه‌ای به شدت مشکل دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه 3 هزار فضای آموزشی در کردستان داریم، عنوان کرد: اگر سالانه 40 فضای آموزشی هم احداث شود، 40 سال طول می‌کشد که فضاهای تخریبی بازسازی شوند، اخیرا خیرین اصفانی 2 هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در استان تقبل کردند

ناظمی‌جلال یادآور شد: عملکرد نهضت سوادآموزی در سال گذشته در استان در بخش سوادآموزشی 36 درصد و انتقال 113.1 درصد بوده است.

انتهای پیام/481/

نظر شما