شناسهٔ خبر: 67664301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: بهسازی آرامگاه های حافظ و سعدی در دستور کار قرار گیرد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، آرامگاه های حافظ و سعدی را بهترین و ارزشمندترین مراکز و کانون‌های فرهنگی کشور دانست و گفت: بهسازی و ساماندهی این ۲ مجموعه باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت مجموعه‌های حافظ و سعدی در شیراز افزود: البته ساماندهی و بهسازی این مجموعه ها به تنهایی از عهده یک مجموعه بر نمی آید و دستگاه های مختلفی باید در این زمینه همکاری کنند.

او ادامه داد: فضای اطراف آرامگاه حافظ و سعدی می‌بایست همسو با اهداف این مراکز فرهنگی ساماندهی شود که هم اینک نیز طرح‌هایی در اطراف این ۲ مجموعه در دست اجرا است که باید با رایزنی‌های فشرده و پیگیری‌های مجدانه، با سرعت بیشتری تکمیل شوند و به بهره برداری برسند.

ایمانیه با اشاره به ابلاغ مصوبه هیات امنایی شدن مجموعه‌های تخت جمشید، پاسارگاد، حافظ و سعدی در گذشته افزود: به رغم پیگیری‌های متعدد و بنا به دلایلی که نیازمند بررسی هستند، این مصوبه تاکنون اجرایی نشده است.

او اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم این مجموعه‌ها نیز مانند دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت به شکل هیات امنایی اداره شوند و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اعضای هیات امنای این مجموعه‌ها را منصوب کند.


استاندار فارس گفت: مصوبات این هیات امنا نیز پس از امضای مقام عالی وزارت میراث فرهنگی، رسمیت یابد و ضمانت اجرایی پیدا کند.

ایمانیه افزود: تحقق این مهم یکی از راه‌های تسریع در ساماندهی این مجموعه‌ها است و لذا ضرورت دارد که این موضوع در سطوح عالی وزارت میراث فرهنگی دنبال شود.

وی، در خصوص پروژه موزه منطقه‌ای شیراز هم گفت: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس پیشنهاد خود را مبنی بر واگذاری این طرح به شهرداری شیراز تدوین و ارائه کند و شهرداری نیز با مشورت شورای اسلامی شهر از این طرح بازدید و در صورت موافقت، مجوز تکمیل آنرا صادر کند.

نظر شما