شناسهٔ خبر: 67664337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان خبر داد

احتمال افزایش خاموشی صنایع گلستان / در شرایط اضطرار برق قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از احتمال افزایش خاموشی صنایع استان خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا و افزایش میزان مصرف مشترکان خانگی، قطعی برق دو روز در هفته صنایع محتمل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سیداحمد موسوی، پیش از ظهر امروز -یکشنبه بیست‌و چهارم تیر - در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر صنایع استان گلستان هفته‌ای یک روز درگیر خاموشی هستند اما بسته به شرایط اضطرار ممکن است چندین ساعت به این زمان اضافه شود.

وی از احتمال افزایش خاموشی صنایع استان خبر داد و افزود: با توجه به گرمای هوا و افزایش میزان مصرف مشترکان خانگی، قطعی برق دو روز در هفته صنایع محتمل است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان ادامه داد: شهرک‌های صنعتی می‌توانند ۹۰ درصد بار خود را کاهش دهند اما برق آنها پابرجا باشد.

وی با بیان اینکه به صنایع اعلام شده است به جای روزهای جمعه یک روز دیگر از ایام هفته را برای تعطیلی در نظر بگیرند، افزود: در غیر این صورت صنایع باید مانند سال ۱۴۰۰ روزانه ۱۰ ساعت دچار خاموشی می‌شدند اما اکنون واقف هستند که چه روزی برق ندارند.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد مصرف برق در صنعت بودیم که استان گلستان در این زمینه هشت درصد رشد داشته است.

موسوی با تاکید بر اینکه شرکت برق به دنبال ایجاد محدودیت نیست و در واقع در حال مدیریت بار است، افزود: در هر شهرک صنعتی یک روز معین در هفته برای خاموشی در نظر گرفته شده و صنایعی که خاموشی به آنها آسیب می‌رساند از لیست خارج می‌شوند.

وی در خاتمه یادآور شد: امیدواریم در سال‌های آینده با وارد شدن نیروگاه‌ها و سیکل ترکیبی علی‌آباد به مدار شاهد کاهش قطعی‌ها باشیم.

نظر شما